• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

visual basic probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
script in voorbeeld bekijken aub
probleem , na drukken op knop "planlijst laden"
1. in tabblad info staat in rij 33 een hoofding, deze verdwijnt als script wordt uitgevoerd, hoe kan ik ervoor zorgen dat dit blijft staan ?
2. vanaf H34 verdwijnt het wagen nr in die kolom
3. A34 loopt niet goed, als ik filter zelf check dan mogen er maar 21 regels komen, doch er komen er veel meer.
4. welke functie moet ik gebruiken om blad automatisch leeg te maken, naar basis zetten met enkel de hoofdkoppen ?

geraak er niet direct uit, graag hulp

Bijlagen

Kris, zo te zien ben je op zoek naar een VBA programmeur voor jouw bedrijf.
Ik weet er nog wel een voor je.

Pas svp de titel van deze draad daarop aan.

Laatst bewerkt:
@snb, lijkt mij ook.
TS is aan het prullen met de code dat ik als voorzetje heb gegeven in een andere vraag.

Edit: wel voor dezelfde TS.

Laatst bewerkt:
@JP29-1
Hopelijk krijg jij een dank u, ik heb er in ieder geval geen gekregen in TS zijn vorige vraag.

@Philiep
Dat zou zeer onbeleefd zijn van TS, vandaar dat er geen interventie is van jou kant, vooral als het door jou hand geschreven is als ik goed begrepen heb.

aan allen die mij geholpen bij dit script "Thanks"
het werkt naar super , nu nog wat verfraaien en is bruikbaar.

Waarom geen draaitabel ?

Zie de bijlage

Voor de geïnteresseerden; een dictionary met dictionaries
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  Blad2.UsedRange.Offset(2).ClearContents
  sn = Sheets("data").Cells(1).CurrentRegion

Set d_00 = CreateObject("scripting.dictionary")
  d_00.Add "B", CreateObject("scripting.dictionary")
  d_00.Add "T", CreateObject("scripting.dictionary")
  d_00.Add "L", CreateObject("scripting.dictionary")

For j = 2 To UBound(sn)
    If sn(j, 8) & sn(j, 13) = Sheets("info").Range("D1") & "VRE" And InStr("BTL", sn(j, 3)) Then d_00(sn(j, 3)).Add sn(j, 3) & "_" & d_00(sn(j, 3)).Count, Array(sn(j, 4), sn(j, 5), sn(j, 9), sn(j, 10), sn(j, 15))
  Next

With Blad2
    .Cells(3, 1).Resize(d_00("B").Count, 5) = Application.Index(d_00("B").items, 0, 0)
    .Cells(3, 8).Resize(d_00("T").Count, 5) = Application.Index(d_00("T").items, 0, 0)
    .Cells(34, 1).Resize(d_00("L").Count, 5) = Application.Index(d_00("L").items, 0, 0)
  End With
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan