Visual basic real time scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is niet nodig om bij elke regel een breakpoint te zetten, alleen op die regel waar jij het debuggen wilt laten beginnen. Wanneer het programma op het punt staat de regel waar jij een breakpoint hebt gezet uit te voeren, wordt het programma gepauzeerd en wordt de regel geel om aan te geven dat die regel uitgevoerd gaat worden zodra je verder gaat. Nu kun je met F8 (kan ook F10 zijn) elke volgende regel code stap voor stap uitvoeren. Dan kan je zien wat voor data elke variable bevat of de gewenste data wel wordt ontvangen/doorgegeven. Op die manier kun je uitzoeken waar het precies mis gaat in je programma.

Laatst bewerkt:
Zoveel breakpoints hoeft nou ook niet :P

Edit: The Mighty Atom was me voor :(

Je zou ook een FileSystemWatcher kunnen gebruiken. Deze werkt zonder dat je een timer hoeft te gebruiken wat een hele hoop gedoe scheelt.
Bekijk deze GIF animatie om te zien hoe het in zn werk gaat (let vooral op de 'enorme hoeveelheid' code die nodig is!):

FileSystemWatcher

Ik heb de filesystemwatcher maar eens geprobeert, en de path veranderd naar het bureaublad en toen werkte het wel maar als ik het verander naar de system 32 en de file erin plaats werkt het niet.

Weet je wel zeker dat het pad klopt? Het pad moet echt 100% correct zijn, geen enkel typfoutje bevatten.

Edit: Verrek, je hebt gelijk. Daar had ik niet op gerekend. Ik zal kijken of er iets aan te doen valt.

Edit2: Zo te zien niet. Terug naar de oude methode dan maar.

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt je project gewoon (ondanks dat je code ietwat rommelig is). Ik heb dus geen flauw idee waar het aan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan