Visual basic/studio 2010 en Access (2003) database

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitch2k

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Hey,

ik ben aan het proberen om een kleine applicatie te maken in visual studio 2010. Ik heb zelf geen ervaring met VB, enkel een klein beetje VBA icm Excel.
Ik heb reeds een 2003 database met informatie over suppliers in.
Met de applicatie wil ik in eerste instantie bepaalde info weergeven van bepaalde suppliers (en nadien ook editten).

Ik gebruik een Access 2003 database via OleDB 4.0 (wegens systeembeperkingen kan ik geen SQL server of Access 2007 DB gebruiken)

Mijn database (PARISmdb.mdb) heeft een tabel 'suppliers' met daarin de kolommen "id", "supplier", "companyname" etc.

Mijn form heeft nu 4 objecten:

supplierselectionbox -> hierin staan alle suppliers
suppliercompanydisplaybox -> hier moet de Bedrijfsnaam komen van de supplier die ik selecteerde in supplierselectionbox
supplierstreetdisplaybox -> hier moet de straatnaam komen van de supplier die ik selecteerde in supplierselectionbox
supplierdisplaybutton -> knop waarmee ik de gegevens opvraag.

supplierselectionbox vul ik met volgende code (bij load van form):
Code:
        'Tableadapters vullen vanuit DB
        Me.SuppliersTableAdapter.Fill(Me.PARISmdbDataSet.Suppliers)

'supplierselectionbox vullen
        With supplierselectionbox

.DataSource = PARISmdbDataSet.Suppliers
            .DisplayMember = "Suppliers"
            .ValueMember = "Supplier"
            .SelectedIndex = 0
        End With

Het probleem is dat ik nu niet goed weet hoe ik verder moet. Hoe kan ik suppliercompanydisplaybox en supplierstreetdisplaybox vullen met de juiste info uit de database?

Kan er mij iemand een klein beetje op weg zetten? Alvast bedankt!

Ik heb ondertussen al zoveel methoden gezien dat ik niet meer goed snap of ik nu gewoon SQL code moet gebruiken, tableadapters, datasets,... Iets met het bos niet meer door de bomen zien :)

Zie ook screenshots

Bijlagen

• DB.jpg
    DB.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 39
  • form.jpg
    form.jpg
    15,1 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan