visual basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shuaib620

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Berichten
14
Hallo helpmij,

Ik heb hulp nodig bij visual basic. Ik ben bezig met het maken van een makkelijke database voormijzelf. Ik kan niet verder totdat ik macro's en visual basic begrijp. Ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van maar ik ben een IT'er dus als je mij de basis uitleg kom ik heel ver.

In mijn database wil ik heel graag verbeterde Zoekopties ipv die kleine knopjes met een zoekbalkje onderaan ook heb ik visual basic nodig voor het gebruik van knoppen.

Ik hoop dat iemand heel makkelijk en simpel kan uitleggen.

Met vriendelijke groet,

Ali
 
rechtsondering kan je de knoppen groter maken volgens mij (klik eerst op de knop zelf in de Designer)
 
Nee, dat gaat niet werken. Ik vermoed althans dat je refereert aan de knoppen in de Navigatiebalk van tabel/formulier. Maar het goede nieuws is: met een wizard kun je zelf knoppen maken voor die functies, en dan krijg je ze ook nog eens in VBA. Als je tenminste geen macro's gebruikt. En die VBA is goed te snappen...
Overigens is dit forum niet bedoeld om je snel VBA te leren (dat kan niet eens) maar wel uiteraard om je te helpen als je vast komt te zitten. Bovendien komt programmeren in VBA straks in de cursus uitgebreid aan bod...
 
Bedankt voor je reactie.

Nou dat is begrijpelijk. Ik had ook geen cursus verwacht maar meer hints. Doordat ik nooit met vba heb gewerkt weet ik niet waar ik moet beginnen om te zoeken. Als ik vba in google schrijf krijg ik meer geavanceerde informatie en zover ben ik nog niet. Welke code wordt er voor vba gebruikt? Waar kan ik de meest gebruikte commandlines vinden? "Commandline" tjah ik moet het wel zo noemen. Is er een website waar ik die kan vinden met de details erachter waarvoor ze zijn?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Ali
 
Begin eens met een boek, zou ik zeggen. VBA is de laatste jaren niet heel erg veranderd, dus een boek in een iets oudere versie (2003, 2007) kost een prikkie, en leert je toch alles wat je nodig hebt. Aan de andere kant: de HelpMij cursus is gratis...
 
Bedankt voor je zeer snelle reactie,

Nou hier komt de vraag die je zeker al jaren niet meer hebt gehoord. Waar vind ik deze helpmij cursus?

Alvast bedankt
 
Die is nog lopend.... Elke maand in de nieuwsbrief een nieuw hoofdstuk. Hier vind je de vorige hoofdstukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan