Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankje:) Ik heb nu een page in gericht waar vragen moeten worden deze page bestaand uit TextBoxen DatePickers en RichTextBoxen. Deze wil ik in een ander tablad samen voegen tot een ''platte tekst'' incl. berekening tussen de tekst'' in een RichTextBox en daarnaast wil ik een knop zodat dit gekopieerd kan worden...

Laatst bewerkt:
En wat heb je er zelf al aan gedaan?

De inhoud van de textboxen en richtextboxen kan je volgens mij gewoon in een string zetten. Ik geloof dat dat ook zo kan met de data uit de datetimepickers, maar dat kan je anders wel op internet vinden.

Dit is de code die ik heb, maar ik krijg onderstaande foutmeldingen:
Error 2 'RichtTextBox4' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. C:\Users\Raoul\Documents\Visual Studio 2012\Projects\Tester\Tester\Form1.vb 102 9 Tester
Error 1 Operator '&' is not defined for types 'String' and 'System.Windows.Forms.RichTextBox'. C:\Users\Raoul\Documents\Visual Studio 2012\Projects\Tester\Tester\Form1.vb 101 25 Tester

[CPP] Private Sub Button3_Click(sender As String, e As EventArgs) Handles Button3.Click
Dim strTestString As String
strTestString = "Tekst" & "Tekst" & RichTextBox1 & DateTimePicker1
RichtTextBox4 = strTestString
End Sub[/CPP]

Laatst bewerkt:
Je vergat de Text property:

Code:
Private Sub Button3_Click(sender As String, e As EventArgs) Handles Button3.Click
        Dim strTestString As String
        strTestString = "Tekst" & "Tekst" & RichTextBox1[B][COLOR="#FF0000"].Text[/COLOR][/B] & DateTimePicker1
        RichtTextBox4[B][COLOR="#FF0000"].Text[/COLOR][/B] = strTestString
    End Sub

Dankejwel voor je hulp, maar als ik deze code gebruik krijg ik opnieuw een error

Error 2 'RichtTextBox4' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. C:\Users\Raoul\Documents\Visual Studio 2012\Projects\Tester\Tester\Form1.vb 89 9 Tester
Error 1 Operator '&' is not defined for types 'String' and 'System.Windows.Forms.DateTimePicker'. C:\Users\Raoul\Documents\Visual Studio 2012\Projects\Tester\Tester\Form1.vb 88 25 Tester

Volgens mij bedoel jeRichTextBox en niet RichtTextBox. En bij die DateTimePicker moet je denk ik maar weet ik niet zeker .tostring erachter zetten.

Pim

Haha, inderdaad, dat was mij nog niet eens opgevallen. Overigens wil ik je wel aanraden, Raoul, om je controls een duidelijke en descriptieve naam te geven in plaats van RichTextBox1, want zegt natuurlijk niks over de functie van die control. Dit zal je helpen de functie van een control sneller te herkennen.

En bij die DateTimePicker moet je, als ik het goed heb, .Value achter zetten.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je wil niet de richtextbox, maar de inhoud van de richtextbox (zie post van The Mighty Atom). Dat geldt ook voor de datetimepicker:
[CPP]Dim Output As String = Nothing
Output = "Tekst Tekst " & RichTextBox1.Text & " " & DateTimePicker1.Value.ToString
MsgBox(Output)[/CPP]

MartinJM

Danku allen, met jullie hulp is het bijna zoals ik het wil hebben

Hoe kan ik rechtstreeks naar een tabblad verwijzen?
In RichTextBox4 verschijnt nu alles wat ik hebben wil, echter komt er achter de datum de tijd te staan, hoe kan ik er voor zorgen dat er enkel de geselecteerde datum verschijnt :)
Hoe kan ik in de string beginnen op een nieuwe regel?

[CPP]
Private Sub Button3_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button3.Click
Dim Output As String = Nothing
Output = "Tekst Tekst " & RichTextBox1.Text & " " & DateTimePicker1.Value.ToString
RichTextBox4.Text = (Output)
TabControl1.SelectTab(TabControl1.SelectedIndex + 1)
End Sub
[/CPP]

Laatst bewerkt:
Deze regel verwijst naar het volgende tabblad. Die kan je dan aanpassen:
[CPP]TabControl1.SelectTab(TabControl1.SelectedIndex + 1)[/CPP]

Alleen de datum (in dit formaat: "13-4-2013"):
[CPP]DateTimePicker1.Value.ToShortDateString()[/CPP]

Een string op een nieuwe lijn zetten:
[CPP]Dim Tekst As String = "Lijn1" & vbNewLine & "Lijn2"[/CPP]

MartinJM

Oke dankjewel,

Is er ook een mogelijk om terug te gaan naar het vorige tabblad (dus niet naar het onderliggende tabblad)
Je bekijkt bijvoorbeeld eerst tabblad 6 gaat vervolgens naar tabblad 9. En als je dan op een knop op tabblad 9 klik ga je terug naar tabblad 6. Indien je van tabblad 7 komt ga je terug naar tabblad 7.

Ja, met dezelfde code:
[CPP]TabControl1.SelectTab(*Nummer van het tabblad*)[/CPP]

MartinJM

Is het hierbij opgelost? Zo ja, zet de vraag dan op opgelost.

Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan