Visual C++ 2005 Express edition debugger probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

NarcoticV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Hey iedereen,

Ik werk nu al een tijdje met Visual C++, maar van debuggers, linkers, projectopties ed heb ik nooit veel verstand gehad. Ik denk dat mijn huidige probleem daar iets mee te maken heeft.

Mijn stappen om een project te maken waren als volgt:

Empty Project gemaakt
Code geschreven (de hoofdfunctie is en WinMain functie, windows.h is toegevoegd)
Het programma gebruikt verder winsock2.h.

Bij het bouwen van het project is er geen probleem. Wil ik het echter debuggen, dan krijg ik een schermpje te zien dat aangeeft dat er geen debugging informatie gevonden is. Na een beetje gekloot met projectsettings verdwijnt dat bericht en kan ik mijn programma runnen, maar ik krijg verder de volgende berichten als ik ga debuggen:

'BotPokerServer.exe': Loaded 'D:\Programs\Programming\Projects\BotPokerServer\debug\BotPokerServer.exe', Symbols loaded.
'BotPokerServer.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll', No symbols loaded.
'BotPokerServer.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\kernel32.dll', No symbols loaded.
'BotPokerServer.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\wsock32.dll', No symbols loaded.
'BotPokerServer.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\ws2_32.dll', No symbols loaded.
'BotPokerServer.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\msvcrt.dll', No symbols loaded.
'BotPokerServer.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\ws2help.dll', No symbols loaded.
'BotPokerServer.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\advapi32.dll', No symbols loaded.
'BotPokerServer.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\rpcrt4.dll', No symbols loaded.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Dis is normaal. Je eigen programma heeft wel z'n symbols ingecompileerd. De dll's zijn windows dll's en die hebben geen debug symbols omdat windows nou eenmaal een gesloten besturingssysteem is.
Je zou microsoft kunnen vragen deze even vrij te geven of, als je echt niet zonder kan leven, een ander, open source, besturingssysteem gaan gebruiken :P

Kortom, geen probleem zolang mijn prog gewoon blijft werken?

Bedankt voor reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan