Visual express herkent microsoft sql niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinno97

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
ik heb al best wel lang microsoft visual express op mijn PC voor simpele programmaatjes dus had ik nooit een database nodig en had ik die dus verwijdert om ruimte te besparen. nu ben ik bezig met meer geavanceerde programma's en nu wil ik hem weer gebruiken: even opnieuw installeren en het werkt weer, dacht ik :( . nou niet dus.
ik heb sql server 2005 en 2008 geïnstalleerd: werkt niet.
ik heb geprobeerd om Visual Express te repareren: werkt niet.
ik heb een tool laten kijken of alle onderdelen van Visual Express zijn geïnstalleerd: werkt niet

het rare is dat sql server gewoon is geïnstalleerd. maar Visual Express herkent hem volgens mij niet. is er soms een verborgen optie om sql server aan/uit te zetten in Express?

Over welke visual express gaat het hier, want ik vind er zeker 3 die allemaal een andere titel hebben... Visual Studio Express, Visual c++ Express etc.

Dan heb ik hem hierbij naar Visual Basic verplaatst :)

ok maar het gaat niet over programmeren maar over een programma

Visual basic opnieuw installeren??

Anders proberen om de goede dll's in de projecten proberen te laden.... (Ik weet niet of dit wel mogelijk is)

Succes!!

ik heb visual basic al eens opnieuw geïnstalleerd, maar hoe moet ik die dll's laden?

Heb je al eens Project -> Add Reference -> kijken bij de '.NET' tab en daar de sql references laden.

Wat je anders ook kan proberen, is om eerst een database te maken met b.v. access en die dan vervolgens aan toe roepen via visual basic. Volgens mij heb je namelijk niet perse het sql-server pakket nodig om met databases te kunnen communiceren.

Volgens mij heb je dan wel "system.data" nodig, maar die zit er denk ik wel op. Anders kan je die altijd nog toevoegen via de stappen van MatthiWare. Alleen moet je dan in het ".NET" tabblad naar "system.data" zoeken.

Zoek ook nog eens goed in dit forum. Ik dacht dat ik er wel eens eerder een probleem over heb gezien. Ik weet alleen niet meer wat de oplossing was....

Succes!:thumb:

PS: Als echt niks meer werkt, eerst helemaal deïnstalleren, dan de setup opnieuw downloaden en dan weer installeren. Bij het deïnstalleren ook de sql-server die je nu hebt deïnstalleren. Veel werk, maar dat zou toch echt moeten helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan