Visual studio 2008 Pro en ActiveSync

Status
Niet open voor verdere reacties.

ifstatement

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Beste iedereen,

Ik heb met Visual studio 2008 Pro een Smart Device Project voor Windows CE gemaakt en ik wil hier een Release van. Als ik wil Start Debugging of of Start without Debugging doe en ik kies Windows CE device, krijg ik de Error ´ActiveSync is not installed´. Duidelijk, maar heb ik die echt nodig om een Release te kunnen krijgen?
Daarnaast, als ik ActiveSync wil installeren krijg ik de error: ´Error.Invalid Drive: G:\. Please select a valid drive.´ Maar hierna kan ik alleen de installatie voltooien, zonder dit geinstalleerd te hebben. Domme vraag misschien dit, maar wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!

Zou kunnen lijken op een melding die we eerder gezien hebben op het forum, waarbij er tijdens een software installatie werd verwezen naar een Z: schijf zonder dat die er is/was.

Doe eens het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k set > variabelen.txt & notepad.exe variabelen.txt
Kijk in het dan geopende Kladblok na of je ergens G: tegenkomst. Met Ctrl-F kun je ook zoeken kiezen, en daar aangeven te willen zoeken naar G:
Meld ons terug waar je G: aantrof (áls je G: ergens aantrof in Kladblok).

Tijs.

Hallo Tijs,

Hij opent het notepad, maar variabelen.txt is leeg. Het command-window geeft aan: ´/k wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.´ Wat is het commando /k? En de file variabelen.txt?
De setup is een InstallShield Wizard.
Thanks

Je zult vergeten zijn een spatie te typen tussen cmd en /k en/of vergeten een spatie te typen tussen /k en set.
Het kan ook op een andere manier (even stap-voor-stap):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
set > variabelen.txt
notepad variabelen.txt

Zie dat de bedoeling is dat je de lijst met je omgevingsvariabelen afvangt naar een tekstbestand, dat je dat tekstbestand daarna opent in kladblok.

Tijs.

Okay, duidelijk. Ik had het commando /k ingevuld in het commandscherm. Ik heb nu de systeemvariabelen in het textfile, maar nergens staat een verwijzing naar G.
Ik gebruik windows XP.
Enig idee wat verder het probleem zou kunnen zijn?

Bedankt!

Je hebt toch wel gebruik gemaakt van Ctrl-F (voor de zekerheid maar even gevraagd, want ik keek in die andere discussiedraad toch over die Z: heen, die er wel in stond).

Indien ja, dan kun je even handmatig wat doorzoeken:
Kijk bij "Answer" in deze link

Er zijn ook manieren omheen die kunnen helpen, maar een echte (definitieve) oplossing is altijd beter.

Tijs.

enkel de PROMPT=$P$G. Kan dit het zijn? Bedankt voor de link, die ga ik even doorbladeren

Die subst oplossing was inderdaad zo'n workaround geweest (als het had gewerkt), maar subst overleeft geen herstart, dus was je bij een volgende installatie er waarschijnlijk wéér tegenaan gelopen.

Fijn dat het is opgelost.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan