visual studio 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

cindel

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo

ben nu een paar dagen aan het proberen in visual studio 2010.
heb nu al via google gezocht maar vind niet echt wat ik zoek.
ik moet het echt nog vanaf het begin leren dus misschien is dit een hele domme vraag .
maar wat moet ik invullen om de button naar een andere form te laten gaan.
in de onderstaande code zou ik nog wat moeten toevoegen.

Class MainWindow

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles Button1.Click

End Sub
End Class

ook een goed ebook zou ik op prijs stellen vind er geen die oer visual studio 2010 gaat

alvast bedankt

Code:
me.hide
form2.show

volgensmij ik weet het niet zeker, het kan ook zijn

Code:
me.visible = false
form2.visible = true

en dan word het
Code:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles Button1.Click

me.hide
form2.show

End Sub

het hoeft niet perse een boek over visual studio te zijn, gewoon vb.net volstaat
ik heb zelf nog niet naar de links gekeken maar ik denk dat je hiermee aardig ver komt:
klikje
klikje

Laatst bewerkt:
Je wilt dus een knop waar je op klikt laten verplaatsen naar een ander form?

ja ik zal even een printscreen hier plaatsen dan wordt het misschien wat duidelijker.

als eerst het begin schermpje waar ze kunnen kiezen .
voorbeeld2.jpg

dit is een schermpje waar ze wat kunnen in vullen in de combobox moet straks vanzelf de ingevoerde mannen of poppen komen te staan zodat ze daar uit kunnen kiezen.
voorbeeld-1.jpg

ik weet het wordt nog een heel werk voor iemand die nog niks ervan weet . maar wil het toch gaan proberen.

Allemaal leuk en aardig maar daarmee is het nog niet duidelijk wat nou de bedoeling is.

oh oke ik zal proberen het duidelijk uit te leggen.
    1. ben dus van plan een kweekprogramma te maken waar mensen zelf hun gegeven in kunnen opslaan.
    2. onder elke button/knop moet een nieuw scherm te voorschijn komen die hun de mogelijkheid geeft het één en ander in te geven en deze op te slaan in een database/eigen pc
    3. button/knop 1 moet de gegevens van soorten gaan opslaan en deze gegevens moeten later weer terug komen in een ander scherm gescheiden in mannen en poppen.
    4. button/knop 2 moet kleuren gaan opslaan die ze weer bij het invoeren van een soort kunnen ingeven

hoop dat ik zo iets duidelijker ben

hieronder een schermpje zoals ik het ongeveer bedoel alleen ik wil het iets anders maken.

voorbeeld3.jpg

Dat is nogal wat he?
Wat heb je zelf al gedaan? Probeer een beetje de layout van je forms te ontwerpen door controls te plaatsen voordat je tot code overgaat.

daar was ik al een beetje aan begonnen.

dus het is het beste eerst de hele layout te maken en dan pas de code toe te voegen.

ik zat me te bedenken kan ik niet beter pagina's maken in plaats van nieuwe forms

hoi

ik heb even een ander vraagje tussendoor.
kan je vanuit acces bijvoorbeeld het sjabloon contacten gebruiken in visual studio.
en als dat kan is er ook een sjabloon voor boekhouding of moet je die zelf maken.

als je namelijk die sjablonen kan gebruiken scheelt mij dit een hoop werk en ziet er mooier uit vind ik.

of moet ik echt een form/page maken met invoer schermpjes waar de gegevens kan invoeren. en dan een pagina die dan automatisch een lijst maakt van 1 tot ........ met alle contacten.

nee je kan kiezen uit soorten en ik kies steeds voor page(wpf) of window (wpf)

ik kan hem nog omzetten toch ?

of even opnieuw beginnen zoveel werk is het niet met wat ik tot nu toe heb gedaan.

zolang ik maar een beetje opweg geholpen worrdt om een progje te maken ben ik al blij.

Laatst bewerkt:
Ik wil best helpen maar van WPF heb ik geen kaas gegeten. Ik weet ook niet of het omzetten van WPF naar WinForms wel makkelijk. Waarom zou je het zowiezo willen overzetten? Kies gewoon direct een vast keuze.
Ik denk ook dat veel van actieve HelpMij bezoekers meer van WinForms weten dan van WPF.

ik krijg dus geen het tweede form niet geopend als je wilt gaan testen met f5

ik heb deze code gebruikt in windows form.

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
me.hide
form2.show

Private Void is C# geen Visual Basic. Dus weet niet waar je verder mee wilt met C# of met Visual Basic, maar deze combinatie gaat in elk geval niet werken. De VB variant:

Code:
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Me.Hide()
        Form2.Show()
    End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan