Visual Studio Community 2022 - Visual Basic 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaffeltje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
In 2015 gestart met Visual Studio Community 2015, en maakte programma's in Visual Basic 2015, dat ging prima.
Na enkele jaren gestopt te zijn ging ik nu verder met Visual Studio Community 2022, en maakte hierin mijn eerste programma weer in Visual Basic 2022.
Maar nadat ik Form1 van naam veranderde in discografie-2022 en hiermee een test-run liet lopen, kwam de melding: "BC30456 'Form1' is not a member of 'discografie_2022'"
Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen? Graag in het Nederlands, wat de Engelse taal beheers ik helemaal niet.

De foutmelding "BC30456 'Form1' is not a member of 'discografie_2022'" treedt meestal op in Visual Basic wanneer er een verwijzing is naar een object, in dit geval 'Form1', dat niet bestaat in de klasse of het bestand 'discografie_2022'.
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Hier zijn enkele mogelijke oplossingen:

1. Controleer of het formulier met de naam 'Form1' daadwerkelijk bestaat in het project 'discografie_2022'. Mogelijk moet u het formulier maken of ervoor zorgen dat het correct is benoemd.
  2. Zorg ervoor dat het formulier 'Form1' is gekoppeld aan het bestand 'discografie_2022'. In Visual Basic kunnen formulieren gekoppeld worden aan bestanden door de 'Inherits' of 'Partial Class' declaratie in de code. Zorg ervoor dat de juiste bestandsnaam wordt gebruikt en dat de juiste klasse wordt uitgebreid.
  3. Controleer de namespaces. Als 'Form1' zich in een andere namespace bevindt dan 'discografie_2022', moet u mogelijk een verwijzing toevoegen of de juiste namespace gebruiken om toegang te krijgen tot 'Form1'.

Thnx to ChatGPT!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan