Visualiseren van C++

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis79

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Hallo, in mijn vraag (C++ kenner gezocht), vraag ik naar iemand die me helpt met het aanpassen van een klein ding in een programma, gemaakt met .c en .h bestanden.

Ik heb even gekeken, en opende een file in Dev-C++ en kan wel wat terugvinden.
Enkel heb ik geen Visual Editor ter beschikking om het terug te zien. Wie kan mij helpen?

Is er een programma waarmee ik kan zien wat ik doe (een soort Dreamweaver voor sites?)

En hoe moet ik het bestand (de map met .c en .h's) omzetten naar de .exe file?

Iemand die me kan helpen????

BedankT!

Je moet niet denken dat je zomaar even zonder ervaring dat project gaat aanpassen. Verder bestaat er geen 'dreamweaver' voor C++. Hetgeen jij wilt bereiken is niet alleen wat wijzigingen doen in de GUI via een 'dreamweaver', en het project dan compileren. Je zult de functies die relevant zijn voor jouw wensen moeten veranderen, zodat ze precies weergeven wat jij wilt dat ze weergeven. De kans dat dit jou momenteel zelf gaat lukken lijkt me heel klein. (als je een taal als VB leert dan kun je hetgeen je wilt hebben vrij snel maken. Een stuk eerder dan dat je C++ leert :P)

CoD_nl, akkoord! Je maakt een punt, mijn doel is eigenlijk iemand te vinden die er mee wil helpen (eventueel tegen tegenprestatie).

Code:
static BOOL draw_score(const HWND hWnd, const DRAW_BUFFER *bf)
{
	RECT rect;
	SIZE sz;
	TCHAR buf[BUF_SIZE];
	int len;

GetClientRect(hWnd, &rect);
	FillRect(bf->draw_dc, &rect, bf->back_brush);

// Žc‚èƒXƒRƒA‚Ì•`‰æ
	_itot(bf->pi->left, buf, 10);
	len = lstrlen(buf);
	GetTextExtentPoint32(bf->draw_dc, buf, len, &sz);
	TextOut(bf->draw_dc,
		rect.left + (rect.right - rect.left - sz.cx) / 2,
		rect.top + (rect.bottom - rect.top - sz.cy) / 2,
		buf, len);

// ‹«ŠEü‚Ì“h‚è‚‚Ԃµ
	if (bf->current == TRUE) {
		FillRgn(bf->draw_dc, bf->hrgn, bf->active_border_brush);
	}
	return TRUE;
}

Dit is het stuk code dat de score tekent op het scherm. Via TextOut kun je tekst naar het scherm tekenen. (je zult dan wel nog de grootte van de letters moeten veranderen)

(althans, degene die dit voor je gaat doen.)

Bedankt

CoD_nl, bedankt voor je tip! (Echt geen zin om me te helpen?)

Arjan! Klopt, hij heeft gisteravond (vannacht) inderdaad zijn hulp aangeboden.

De berichten hebben elkaar net gekruisd...

Zet nooit in op 1 paard he!

't Gaat Peter(E-Coder) wel lukken als ie de tijd vindt. :-)
(hij is alleen nog niet online te vinden :P)

Laatst bewerkt:
Ik waardeer zijn hulp enorm. Hoop dat hij er voor morgen tijd voor kan vrijmaken.

CoD_nl, bedankt voor je heldere inzichten, wat mij betreft mag deze topic na morgen (als ik het seintje geef dat het gelukt is, gesloten worden!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan