• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

visuele productieplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

lienvh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2017
Hallo,

Ik probeer een productieplanning te maken in excel waarmee ook werknemers met een beperking overweg kunnen (visueel dus). Is er iemand die hierbij kan helpen?
Ik beschik over 3 gegevensbronnen :
- aantal werkminuten per dag per werknemer (het zou handig zijn dat door de naam van een werknemer aan te klikken indien die ziek is of in verlof is deze automatisch niet ingepland zou worden)
- de lijst van opdrachten met deadline en aantal stuks
- een lijst van aantal minuten nodig per stuk

Is er een manier waarop ik die kan linken zodat het duidelijk is voor de werknemers of de planning al vol zit of er juist ruimte is voor andere dingen , of we in problemen gaan komen met de planning (verschijnen van bv rode balken ).
De bedoeling is van het team zelfsturend te maken. Velen kunnen niet overweg met een rekenmachine of excel , maar indien ze enkel opdrachten en aantallen en uitleverdata moeten ingeven en aanklikken welke collega's er die week (niet) gaan zijn, lukt het hen misschien wel. Heeft er iemand ideeën hoe ik de 3 datasheets kan linken en het zo eenvoudig mogelijk kan maken? Alvast hartelijk dank voor uw input!

Maak je vraag eens "visueel" door het bestand met de benoemde gegevensbronnen te plaatsen.

bestand

Bekijk bijlage planningsdocument draft1.xlsx

Hierbij het bestand. De bedoeling is vooral om het heel visueel te maken wat ze best eerst uitvoeren (bv in een kleur zetten) en het bv rood te laten oplichten indien het niet meer mogelijk is het op tijd af te krijgen (dat is dan het signaal om hulp te vragen)
Er is 1 taak "expert" waarbij ze naar een andere locatie moeten en dus de volledige werkdag aan de taak spenderen. Deze taak kan alleen maar uitgevoerd worden door mensen die een 'ja' hebben in kolom expert. Is er een manier om dit zo eenvoudig te maken dat het mogelijk zou zijn om mensen met een beperkte computerkennis hiermee te laten werken?

Vooralsnog begrijp ik er weinig van.
Wat wil je nu dat door iemand ingevuld wordt? Werk het voorbeeldje even uit met ingevulde gegevens. '1 vrijdag op 2 wel 420' is niet iets waar Excel direct mee kan rekenen dus mag je ook even verklaren wat hier het nut van is.

De vraag is vooral is het mogelijk om het duidelijk te maken of een opdracht nog haalbaar is ( van tijdslijn tot uitleverdatum kleurt groen) of niet (rood) of nu nog wel maar je moet er dan nu meteen mee starten ( geel). Kan dit met kleuren in excel ? Ik veronderstel dat ik dan beter ook het gewenst aantal medewerkers per opdracht toevoeg ?
De 1 vrijdag op 2 was een geheugensteuntje voor mij dus dit mag je achterwege laten.
Is het ook op een gemakkelijke manier mogelijk om het beschikbaar aantal werkminuten aan te passen ( van iemand zijn naam uitklikken als die ziek is )?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan