VLC automatisch streamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapHuisman

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Beste mensen,

Ben bezig met het opzetten van een VLC stream. Hiermee wordt alles wat op de line-in van pc A binnen komt gestreamt naar PC B. Als ik de stream handmatig aanmaak werkt dat prima.

Alleen, als de stream stopt (PC uit, VLC uit, o.i.d.) dan moet je de stream weer handmatig gaan aanmaken. Vrij veel klik werk, want alle instellingen moet je ook weer handmatig goed zetten. Aan het einde van de proces krijg je wel een 'Gegenereerde stream-uitvoerregel'. Wat ik daarmee kan is onduidelijk. Opvallend is dat in die regel ook geen ttl is aangegeven. Ook de buffer tijd is niet in de regel opgenomen, terwijl die wel is ingesteld. Die gegevens krijg je in een eerder venster al, maar worden niet toegevoegd aan die uitvoerregel.

Gewenste situatie is dat de stream meteen start bij het opstarten van Windows. Misschien moet die regel wel achter het 'Doel' bij de snelkoppeling, maar dan krijg ik de melding 'The command line options could not be parsed. Make sure they are valid.'.

De 'Gegenereerde stream-uitvoerregel':
Code:
:sout=#transcode{vcodec=none,acodec=mp3,ab=128,channels=2,samplerate=44100}:http{mux=raw,dst=:8080/} :sout-keep

De andere regel wordt in VLC al veel eerder gegeven (Media > Streamen). Dit is wat ie aangeeft:
Code:
MRL:            dshow://
Opties berwerken:  :dshow-vdev=none :dshow-adev=C-Media Wave Device  :live-caching=100

Iemand een idee hoe ik de stream, zonder dat ik handmatig iets hoef te doen, aan de praat krijg? Ben al even aan het zoeken en proberen maar kom er niet uit...

Alvast heel hartelijk bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan