VLC Crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thundersheep

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hallo beste mensen,

Ik ga het zo kort mogelijk proberen te houden.

Ik gebruik al jaren VLC (redelijk oude versie) en sinds ik geüpdatet heb crasht hij elke keer als ik een subtitle invoeg.
Ik denk daarom dus ook dat het daar mee te maken heeft. Iets met een codec?? Ik heb bij subtitle instellingen al een beetje gespeeld met die
universele standaard codecs, maar maakt allemaal niks uit.

Ik heb van 2.04 ook een upgrade naar 2.05 gedaan en weer een downgrade naar 1.05, maar wat ik ook doe, hij blijft crashen.
Zelfs de oude versies nu. Wat moet ik?

En als men over codecs praat, liefst in lekentaal :)

Heeft het eerder met diezelfde subtitle bestanden wel gewerkt?

Dat durf ik niet te zeggen, wat ik wel weet is dat het met alle 3 ( ik heb tot nu toe 3 verschillende bestanden en 3 verschillende subtitles getest) dat ze allemaal niet werken en crashen.

Gaat het om .srt bestanden?
Ik gebruik versie 2.04 op Windows 7 en hier werkt het zonder problemen.

Ja dat is correct, .srt's.
Ik ben nu een hele oude aan het testen. En nu lijkt hij het langer uit te houden.
Maar zodra ik de SRT's gebruik die ik deze week heb gedownload (zelfde bron) crasht hij. hmmm

Kijk eens of die bestanden zelf wel in orde zijn.
Die moet je met Kladblok kunnen openen en helemaal lezen.
Als daar iets mis is zal VLC er ook problemen mee hebben.

Ja klopt, die kan ik daar mee openen. Maar waar moet ik op letten?

Kan het misschien ook aan het filmbestand zelf liggen?
(toevallig of niet) die oude die het wel doen zijn .avi's en deze nieuwe reeks is mp4.

ps:, nee dat is het niet. (test nu een redelijk recente mp4) en die doet het wel. (en heeft het ook altijd gedaan)

conclusie: alleen reeks nieuwe srt's van deze week lijken niet te werken.

Je hoeft nergens speciaal op te letten, ze moeten alleen helemaal leesbaar zijn.
Wat je kunt probeer, om je suggestie te testen, is de MP4 converteren naar AVI en kijken wat er dan gebeurd.
Dat kun je doen met Fremake Video Converter:
http://www.freemake.com/free_video_converter/

*Je ps er was iets eerder dan ik ;)

Ik heb ze geopend, maar niets raars te zien.

Misschien ook interessant om te vermelden.
Als ik op bladeren druk om mn srt op te zoeken, crasht hij soms al terwijl ik nog bezig ben met bladeren...

Wellicht eens een schijfcontrole uitvoeren.

Nou schijfcontroles staan gepland, als ik morgen opstart hoop ik dat het gewerkt heeft.

Het is maar een idee, ik weet uiteraard niet of het enig soelaas bied maar proberen kan geen kwaad.

Heb je verder nog ideeën, want heb altijd weinig vertrouwen in van die algemene maatregelen.

Je moet VLC Media Player 1.1.9 hebben. Dat is de laatste versie van VLC Media Player die nog goed te gebruiken valt. Vanaf versie 2 heeft VLC Media Player een veel lelijkere gebruikersinterface gekregen en ondersteunen ze geen Windows 2000 meer, waardoor mijn voorkeur gaat naar de oudere versie, vlak voor die verschrikkelijke update kwam: 1.1.9.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan