VLC ondertiteling inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Payama

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
eej,
ik heb sinds kort VLC player en daarmee kan ik bij alle films de ondertiteling openen.
nu wil ik graag de ondertiteling 'inbouwen', dus de ondertiteling opslaan in de film.
zodat als hij op andere pc's zonder VLC afgespeeld wordt met bijvoorbeeld windows mediaplayer toch de ondertiteling erbij opent.

Weet iemand hoe dit moet met VLC Player?

Dat kan niet met VLC.
Daar heb je WinAVI voor nodig, die 'Hard Encode' (zoals dat heet) de ondertiteling in de film. (je kan het er niet meer uit halen)

Ondertiteling

eej RubenK,
bedankt voor je tip, zal het binnenkort gaan proberen.

Bedankt,
Payama

ik dacht ik leg je wel even kort uit hoe het precies moet ik heb namelijk in het begin wat moeite gehad met de ondertiteling :p en ik ben wat problemen tegen gekomen, maar als je m'n uitleg precies volgt moet het helemaal goed komen.

Als je dat ‘Hard Encoden’ wilt doen, dan moet je de volgende dingen doen.
Download eerst ‘WinAVI’ (het is een betaald programma)
Link: http://isohunt.com/torrent_details/35414111/WinaVI?tab=summary
Als je die Torrent niet wilt downloaden is hier de link naar de Officiële website:
http://www.winavi.com/en/video-converter/video-converter.htm
(nadeel is een watermerk in de video vanwege de Trial)

Je weet waarschijnlijk hoe het werkt met de ondertiteling bestanden en de videobestanden die in één map met dezelfde naam moeten.

Open WinAVI>
Klik Bijvoorbeeld op AVI als je een AVI video wilt>
Kies nu het video bestand uit de map waar zowel de video als het ondertitelingbestand in zitten>
(je kunt het ondertiteling bestand niet zien)
In dit volgende scherm zie je nog even een overzicht>
Klik niet direct op ‘OK’ maar eerst even op ‘Advanced’ (rechts onderin)>
Er staat in de lijst ‘DSHOW Decoder’ klik op de + om de opties te laten uitklappen>
Klik nu op ‘Video Decoder’ (2e in de lijst) nu staat er rechts een lijst en onderin staat: ‘Sub:’>
Klik daarop en kies ‘DirectVobSub’ (ik neem aan dat je VobSub gebruikt) *SRT bestanden dus>
Klik daarna op ‘OK’>
Je bent weer terug in het overzicht (kies hier de plek waar je het videobestand wilt hebben) en klik ook hier op ‘OK’>
Hij converteert het bestand nu en zet de ondertiteling er automatisch onder.
Om te checken kun je heel even ‘preview movie’ aanvinken om te kijken of de ondertiteling meegepakt is. Als dit niet zo is controleer dan nog even de bestanden in de map en of ze wel precies dezelfde naam hebben.

Extra: Als je Vista hebt kan het zijn dat tijdens het converteren je Thema naar Vista Basic veranderd, maar dat verandert zodra je het programma afsluit weer terug naar Aero (mocht je dat hebben)

Succes! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan