VLC Speelt ondertitels op secondaire display (TV) niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvaneijk

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Hallo allemaal,

Het volgende vreemde probleem. Natuurlijk heb ik al heel wat gesurft maar nog niets bruikbaars kunnen vinden.

Op mijn oude beeldbuis TV heb ik al sinds jaar en dag een PC aangesloten om mijn gedownloade films te kijken.
Enige tijd geleden gaf de TV de geest en heb ik een Samsung LE32B650T2PXXN aangeschaft. Het voordeel was natuurlijk dat ik nu van mijn S-Video aansluiting (of Scart) af was en mij HD films ook daadwerkelijk in HD kon kijken.

Het geluid gaat vanuit de PC (coaxiaal) naar mijn versterker voor mooi DD5.1/DTS geluid. Ik gebruik mijn Samsung TV dus als 2e monitor. De eerste monitor gebruik ik alleen voor surfen/e-mailen etc.
De tweede monitor (TV dus) staat als Kloon ingesteld en de videokaart is ingesteld zodat films in volledig beeld worden weergegeven.

Gebruik de TV dus eigenlijk alleen als monitor. Vroeger monitorde ik de TV uit via de versterker maar deze is inmiddels ook wat verouderd en heeft geen HDMI (in en out) poorten beschikbaar.

Ik heb dus een DVi naar HDMI kabel gekocht en aangesloten op de TV en PC. De samsung heeft alleen een VGA aansluiting voor PC's en geen DVi.

Na deze uitgebreide intro is mijn probleem als volgt:
Zodra ik VLC opstart en een film op zet heb ik volledig beeld en in HD kwaliteit. So Far So Good.

Speel ik echter een .MKV af laat hij de ondertitels op het primaire scherm wel zien, maar op de TV niet. Hoe vaag is dat?

Als ik het probleem online probeer op te lossen kom ik heel veel tegen. Soms verklaart het wat, maar het mag in ieder geval niet baten en lost mijn probleem niet op. Het gaat veelal over hou je ondertitels in een MKV zet of ondertitels verwijderd of toevoegd.
Ook kom je situaties tegen van mensen die hun HDD rechtstreeks aan de TV hangen en dus afhankelijk zijn van de formaten en mediafunctionaliteiten van hun TV.
Dat heb ik niet; ik gebruik mijn TV alleen als tweede monitor.

Ik heb verschillende (gerenomeerde) MKV spelers geprobeerd zoals PowerDVD maar ook daar dezelfde issues.
Ik heb verschillende Ondertitels gebruikt zoals .srt of .sub en heb deze zowel in naast de MKV als in de MKV gehad. Het blijft zoals het is.

Het vreemde is dat ik blijkbaar alleen met RealPlayer het probleem kan verhelpen. (?)
Hoe kan dit in hemelsnaam? en waarom lukt het RealPlayer wel met dezelfde film, dezelfde ondertitels etc. etc.

Ik gebruik natuurlijk het liefst VLC. Het is vrij uitgebreid en gratis. Een versie van PowerDVD heb ik nog liggen maar ik ben er niet kapot van.
Voor RealPlayer moet ik betalen en zover ben ik nog niet.
Ik hoor ook graag of er nog goeie alternatieven zijn die ik zou kunnen proberen, betaald of niet.

Kan iemand me helpen deze te tackelen plz? Thanx guy's, jullie zouden me erg helpen ik ben al lang bezig om dit zelf op te lossen.

Grtz,
JP

Primaire scherm.jpg

Secundaire scherm (TV).jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zegt dat je de optie "dupliceren" gebruikt. Waarom probeer je niet eens middels bureaublad uitbreiden?

Beste Kipje,

Bedankt voor je reactie maar dit mag niet helpen helaas.
Wat wel opvalt is dat als ik 'Volledig scherm-video zoomen' uit zet voor de TV en dus niet het volledige beeld gevuld heb maar VLC zelf ook zie, is dat de ondertiteling dan wel zichtbaar wordt.

Nadrukkelijk moet ik dan wel toevoegen dat ook in de volledige beeldmodus het filmbeeld geheel zichtbaar is. Ik bedoel te zeggen dat de plaats waar de ondertiteling zou moet staan op mijn TV gewoon volledig in beeld is. Hetzelfde beeld heb ik ook op mijn primaire beeldscherm waar de ondertitels wel staan.

Ik doe in de TS nog even 2 foto's om de huidige situatie met beeld wat toe te lichten

Bedankt voor het meedenken zover.

Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels heb ik het opensource programma Window MediaPlayer Clasic gedownload en geinstalleerd met alle codecs etc.
Deze werkt ook met alle subs; op beide schermen dus. Ik ben voorlopig dus geholpen maar daarmee is deze kwestie v.w.b. PowerDVD en mijn favoriet VLC niet verholpen. Ik ben los en snap er geen bal van.

Zoals zo vaak zal de oplossing wel twee klikken verder liggen:confused:
Vooralsnog ben ik nog net bereid dit topic te sluiten en wil nog even wat reacties afwachten als dat voor de moderators ook ok is tenminste.

Als andere mensen dit probleem herkennen is misschien ook voor jullie de oplossing dit gratis mediaspelertje. Het scheelt toch weer de aanschaf van een losse speler en je afstandsbediening blijft ook werken.

Lets fix this. Als ik de tijd nog vind, zal ik dit ook nog eens neerleggen op de fora van VLC en PowerDVD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan