VLC updater boven de systeem tray

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik krijg in regelmatige afstanden boven de systeem tray een pop up venster met waarschuwingen dat ik software zal updaten. Nu is het weer VLC: Ik zal tot versie 2.0.8 updaten. Ga ik erop in, dan kan ik een update bestand van file.org downloaden.
Hoe kom ik het beste van deze big brother af? Malwarebyte vindt niets. Ik denk ook niet dat het iets met spyware te maken heeft. Ik zag deze melding ook bij ImgBurn.

Interessant detail: terwijl ik een Duitse Windows 7 64bit heb komt deze venster in het Engels.

Ok, lutz, jou helpen we natuurlijk graag uit de brand, had gisternacht al gezocht, maar was je onderwerp even kwijt... :o

Om te beginnen kwam ik dit tegen op het Adobe Forum, & daar zijn wat plaatjes geplaatst ter verduidelijking/bevestiging van jouw probleem.

Daarna file.org opgespoord, & mijn Avast! webschild knalt de site met fel geel/oranje af, echter hebben ze wel een aparte pagina over Uninstall (hxxp://file.org/uninstall.html) waarin gesteld word dat alles via het Configuratiescherm gedeinstalleerd kan worden. (???)

Gezien de aard van de site vermoed ik dat je er ooit eens een programma hebt gedownload/geinstalleerd om een bepaals bestands-type te kunnen openen.

Mocht je het zelf niet kunnen vinden, & als je Ccleaner hebt, ga dan naar Gereedschap, Deinstalleer programma's & voer de lijst uit als tekstbestand, & kopieer de inhoud hier. Misschien dat ik het dan wel kan vinden (of iemand anders natuurlijk).

Ik heb niets kunnen vinden. Comodo vindt niets, malwarebytes vindt niets, een ccleaner ook niet. Ik zal zeker iets gedownloaded hebben. Ik herinner mij dat een *.zip bestand ineens een *.exe bleek te zijn, maar die heb ik verwijderd.

Ik heb er drie vermeldingen zonder uitgever:

FastImageResizer (remove only) 25-9-2012
File Type Assistant 1-10-2012 691 KB 2013.4.8.0
VLC media player Free Download Packages 24-6-2013

Ik heb de laatste nu verwijderd en zal kijken of het weer terug komt.

Ok, ben ik weer... Probleem dat ik momenteel ondervind met VLC is dat ik het voor Jan & Alleman installeer, om te voorkomen dat ze rare codecs moeten gaan downloaden, maar het blijkbaar begin dit jaar in afwachting van een beveiligings-update van mijn eigen computers heb gegooid.
Ik kan dus niet het VLC-update-protocol nakijken, ook niets te vinden op videolan.org, maar het staat me bij dat via Preferences er een eigen automatisch update mechanisme in zit.
Beste advies wat VLC betreft is geheel de-installeren & een nieuwe ophalen op www.videolan.org.

Wel wat gevonden over die andere 2, & waarschijnlijk is die File Type Assistant de boosdoener, & die wil nogal eens gebundeld worden met andere bende:

http://www.shouldiremoveit.com/File-Type-Assistant-6807-program.aspx

P.S: Deze vond ik weer op het forum van adobe.com, met plaatjes:
http://forums.adobe.com/message/5391934#5391934

Die FastImageResizer lijkt een simpel doch eerlijk hulpprogramma te zijn, tenminste, ik kan niet echt iets vinden:

http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=FastImageResizer+malware&meta=&aq=f&oq=

Staat je AV trouwens ingesteld op het ook scannen naar zgn. PUP's (Potentially Unwanted Program's)?

Laatst bewerkt:
Ik heb dan toch nog de ander twee programma's verwijderd. Mijn AV zal ook malware moeten detecteren. Alleen gebruik ik Windows maar een keer per maand om te kijken of er updates voor mijn Garmin's zijn. Ik denk dat het probleem nu is opgelost. Het lastige is, om dit venster weer te zien, moet ik een uur of langer Windows draaien, en dat gebeurt bijna niet.

Ik zag gisteren geen update waarschuwing meer langskomen. Geweldig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan