Vlek in openingsscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Sinds ik mijn videodriver van Nvidia heb opgewaardeerd, zie ik een lichte vlek in het openingsscherm van Windows XP home edition. Ik had dit nooit eerder waargenomen.
De vlek zit in de linkerbovenhoek van het blauwe middenveld met Welkom er in. Dus niet in de bovenbalk.
Ook nadat ik de driver had verwijderd bleef de witte vlek zichtbaar.

Mijn vraag: "Heb ik last van een virus" of is het iets dat ik eerder (1 jaar lang) over het hoofd gezien heb of iets van Windows XP om de ouderdom van de installatie aan te geven??
 
zit het niet in je beeldscherm? En wanneer dit niet zo is is het niet echt een probleem lijkt mij... toch? :D
 
Geplaatst door JaapJvanVeen
Sinds ik mijn videodriver van Nvidia heb opgewaardeerd, zie ik een lichte vlek in het openingsscherm van Windows XP home edition. Ik had dit nooit eerder waargenomen.
De vlek zit in de linkerbovenhoek van het blauwe middenveld met Welkom er in. Dus niet in de bovenbalk.
Ook nadat ik de driver had verwijderd bleef de witte vlek zichtbaar.

Mijn vraag: "Heb ik last van een virus" of is het iets dat ik eerder (1 jaar lang) over het hoofd gezien heb of iets van Windows XP om de ouderdom van de installatie aan te geven??

Raar is dat he :confused:, heb ik ook een tijd gehad met mijn oude nVidia kaart.
Ga eens naar de instellingen, heb je daar 16 of 32 BITS kleuren opgegeven?
Heb je de laatste DirectX?
 
Ik heb DirectX op 9.0c en
Kleuren staan op 32 bits, dus dat zou goed moeten zijn.

Haal ik de driver weg dan staat er in plaats van de lichte schaduw een aantal witte ringen, maar dat kan komen door de lagere resolutie 620X420. Normaal staat het scherm op 1280 x 1024.
Heel vreemd dat het alleen in het blauwe deel is en dat de tekst-overlay (rechte lijnen) ook duidelijk te zien is. d.w.z. het zit echt in de schermopbouw.
Ik denk dat ik bij Nvidia te biecht ga.
 
als je naar een ander scherm kijkt, zoals je bureablad heb je het dan ook.
 
Ik heb het n.l. ook op beide tft schermen. Op beide ook een lichtere vlek met het opstarten. Heb het nog even nagekeken dus het klopt. Het is ook alleen met het opstarten van windows xp.
 
Hoi allemaal.....

Ik heb 5 jaar als medewerker technische dienst gewerkt in De Meern. Bij een computer bedrijf ( Buiten dienst & binnen dienst ).

Het is idd heel vreemd.... Maar het zit echt in de afbeelding.
Sommige zien dit wel en sommige niet. Of het is gewoon niet eerder opgemerkt. :)
Naar mijn weten heeft dit er altijd gezeten en is het zeker GEEN vlek.

Ik ben hier meerder malen door benaderd door klanten, en ben ook een aantal keer wezen kijken hiervoor.

Erik

http://www.mbpc.nl
 
Laatst bewerkt:
Mr. Basic, zeer hartelijk bedankt voor je bijdrage. Ik had mij er al bij neergelegd dat het in de afbeelding zat omdat het alleen in dat deel van het openingsscherm te zien was. Ik denk dat het opvalt bij een bepaalde scherm, resolutie en stuurprogrammacombinatie.

Om die reden had ik de vraag al in status 'opgelost' gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan