vlekken op laptop scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

houthuizen

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
ik heb een paar dagen 2 laptops naast elkaar gehad nu zie ik op 1 laptop rechts boven ( adresveld) licht grijze en wat donker blauwe vlekken het betreft alleen dat gedeelte op de rest van het scherm is niets te zien mijn vraag is komt dit misschien door een magnetisch veld deze afwijking ?zoja wat kan ik hier eventueel aan doen ?

Kan door een magnetisch veld komen.
In dat geval zou het na een paar dagen weer weg moeten trekken.
Maar of dat door een 2e laptop komt ?!???

Kan een breukje zijn in de flatcable van de laptop naar het scherm.
Veranderd er iets in het beeld als je het scherm open en dicht beweegt ?

Kan ook nog een bijna overleden scherm zijn.

vlekken op het laptop scherm

als ik het scherm heen en weer beweegt dan verandert er niets,deze laptop is pas 2 jaar oud?

Ok, laat de laptop even spanningsloos rusten, en probeer morgen ochtend weer.
Laat over een dag of 2 normaal gebruik even horen hoe het ermee staat.

ik heb de laptop de laatste 2 dagen haast niet gebruikt alleen om post op te halen en het lijkt of het allemaal wat minder wordt maar het gaat heel traag??

Met monitors kan het een dag of wat tot zelfs een maand duren.
Ik weet niet exact hoe dat met een laptop screen gaat.
Degaush werkt daar namelijk niet op. (de-magnetiseren)

Je kunt een gokje wagen om een email naar de fabrikant te sturen.
Even bladeren op de support afdeling van hun website.

vlekken op het laptop scherm

hoi paul,
ik heb nog steeds last van deze vlekken alleen lijken ze wat minder te worden?ik heb het vooral in outlook expres in het gedeelte van de adresbalk,nu had ik het programma picaso opgestart dat heeft bovenin ook een grijze adresbalk en daar zie je helemaal niets van vlekken alles is daar egaal,zou het evt. in het outlook zelf kunnen zitten?

Misschien.
Maak eens een screenshot, en bekijk die in een foto editor, met een gehalveerd scherm.
Als de vlekken dan ineens binnen dat raam staan, is het een vervuilde foto als achtergrond op je bureaublad.

Zoek het niet in magnetische lading enz... Een TFT-scherm is hier absoluut niet gevoelig voor en veroorzaakt dit ook niet. Bij CRT-monitors die niet afgeschermd zijn, doet het probleem zich altijd voor wanneer je er meerdere naast elkaar zet.
Heb je je scherm soms mishandeld? Ferme tik gegeven, laten vallen, ...?? Het kan zijn dat bepaalde pigmenten (RGB) van bepaalde pixels stuk zijn...

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan