vloeistof op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

aleks

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Het is echt waar,
er is hier in huis iemand die een glas heeft omgegooid waardoor er .vloeistof op het toetsenbord van de laptop gekomen is. De persoon in kwestie ontkent alles, maar ik ben er zeker van dat er een glas (water?) overheen gekieperd is.

Aanvankelijk deed de laptop het nog met horten en stoten, nu komt er alleen nog een luide piep uit, erger dan als er een politie auto voorbij gaat.

Weet iemand een adres die deze laptop mogelijk nieuw leven in zou kunnen blazen?

goed dat je weet wie het was:p

je kan hem laten repareren of een nieuwe laptop kopen

als je hem laat repareren zeg dan wel ff dat je je bestanden wilt houden

als je een nieuwe koopt bouw dan je harde schijf in je nieuwe laptop kopieer je gegevens naar usb cd netwerk weet ik veel en haal je schijf eruit en plaats de nieuwe
wil je de oude schijf houden
laat hem dan ff lkkr zitten

this een warm plekje
houden ze wel van

Hoi,

Ben bang dat het een dure geschiedenis gaat worden maar je zou het bij de plaatselijke pc boer kunnen proberen .
Stond hij uit toen het gebeurde zo ja dan had je hem beter uit kunnen laten maar dat is misschien een beetje na kaarten maar wel een les voor de volgende keer.

Modag

Hoi`Symen 1,

als je een nieuwe koopt bouw dan je harde schijf in je nieuwe laptop kopieer je gegevens naar usb cd netwerk weet ik veel en haal je schijf eruit en plaats de nieuwe
wil je de oude schijf houden
laat hem dan ff lkkr zitten

Dit gaat niet lukken je kan de oude hd niet ineen nieuw notebook zetten hoogstens als hij nog heel is hem in een externe case bouwen en hem op de usb aansluiten.

Modag

Eerste wat ik zou doen(gelijk nadat het was gebeurd) is de batterij uit je laptop halen en je laptop op een warme droge plek laten drogen.Het liefs verticaal zodat al het water er makkelijk uit komt.Laat het een paar dagen staan zodat je zeker weet dat ie droog is.De batterij uit halen voorkomt kortsluitingen in je laptop (door het water).Daarbij voorkom je dat er onderdelen "branden".
Als hij het daarna toch niet doet dan vrees ik dat het te laat is.

Hoi,

Ben bang dat het een dure geschiedenis gaat worden maar je zou het bij de plaatselijke pc boer kunnen proberen .
Stond hij uit toen het gebeurde zo ja dan had je hem beter uit kunnen laten maar dat is misschien een beetje na kaarten maar wel een les voor de volgende keer.

Modag
Het zal zeker een dure geschiedenis worden, de leverancier vroeg sowieso 139 Euro, ook als hij niet gerepareerd kan worden, eventuele reparatiekosten komen daar dus nog bij, ik zoek dus in ieder geval een adres met een normaal starttarief.

De PC stond overigens aan toe het gebeurde.

Vervelend om te zeggen, maar heb hier de nodige ervaring mee en die leert, dat het zgn. repareren in dit soort gevallen van zeer tijdelijke aard is, omdat de laptop na vloeistofschade alsnog snel zal overlijden helaas.

Vervelend om te zeggen, maar heb hier de nodige ervaring mee en die leert, dat het zgn. repareren in dit soort gevallen van zeer tijdelijke aard is, omdat de laptop na vloeistofschade alsnog snel zal overlijden helaas.

hallo,
helaas heb je dus slechte ervaringen met reanimeren,
maar wat waren de kosten ?
hoe lang heeft de laptop nog gewerkt ?
was na het opnieuw overlijden de harde schijf nog bruikbaar ?
bij mij staat er van alles op dat ik graag wil redden,
er er staat natuurlijk ook nog een besturingssysteem op (Windows) ook meer dan 100 Euro waard.

Ik repareer zelff pc's en laptops, beroepsmatig, en heb met dit soort dingen inderdaad slechte ervaringen.

Je zou wel kunnen proberen de harddisk uit de laptop te halen en aan te sluiten op een andere pc om eerst in ieder geval te proberen je data te redeen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan