• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup en Hlookup tegelijk gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurjen S

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Berichten
13
Ik zit met een probleem waar ik maar niet uit kom.

Ik probeer het medium ingevuld in kolom A van de voorbeeld file te linken aan de pipe spec ingevuld in kolom D. Om zo automatisch tot het corosie risico te komen ingevuld in de tabel er naast. Dit corosie risico low, medium of high moet ingevuld worden in een lege cel.

Ik heb zelf steeds maar in m'n hoofd zitten dat het met een combinatie van vlookup en hlookup moet, maar misschien zit ik er helemaal naast, of zijn er nog andere mogelijkheden.

Omdat het hier om een database gaat van enkele duizenden leidingstukken zou het toch wel handig zijn als dit automatisch gaat.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
volgens mij is het plaatsen van het voorbeeld bestand niet goed gegaan.
Zou je het nog eens kunnen proberen.
 
En in welke kolom en hoe wordt incident level bepaald?

A....D komt dat overeen met de Pipe Spec.?

Ik denk dat met Index en vergelijken je al een heel eind komt.

Cobbe
 
Hallo,

Het incident level word al ergens anders bepaald. Het is een heel er uitgebreide database.

Het enige wat niet wil lukken is het koppelen van de pipe spec aan het medium in de pijp, om zo automatisch het corosie risico te bepalen.
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • IndexMatchMatch.xls
    20,5 KB · Weergaven: 39

Ja geweldig. Is er nu ook nog simpel een stuk bij te plakken, zodat als er geen match is er automatisch Low ingevuld wordt? Dat moet ook niet heel lastig zijn, maar mijn excel skills zijn door 5 jaar weinig gebruiken iets of wat roestig.
 
zie het veld in C8
Ik heb hem nog niet doorgetrokken naar boven of naar beneden zodat je zelf kijken of het is wat je wil.
 

Bijlagen

  • IndexMatchMatch2.xls
    21 KB · Weergaven: 46
Ik denk van wel, ik probeer hem even uit op een copy van de echte database. ;)
 
Het lijkt me prima te werken voor het doel waar het voor opgezet is :D

Bedankt alvast allemaal.
 
als het probleem is verholpen graag de vraag op opgelost zetten.
Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan