• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup foute code?

Status
Niet open voor verdere reacties.

censored

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Hallo allemaal,

Ik heb eerder op het forum een stukje code gekregen en die heb ik toegepast op de lijst zoals hij bij ons binnekomt echter werkt hij niet helemaal en weet ik niet wat ik er aan fout heb gedaan..

Ik heb het bestadn toegevoegd als bijlage.

Het is de bedoeling dat de veranderede prijzen in de laatste 2(blauwe) kolommen komen te staan daar heb ik de formule ook geplaatst. ik denk alelen dat ik een fout heb want hij geeft de prijs niet weer als ik die aanpas in het 2e werkmap.

Mvg Jeffry

Bijlagen

Hallo censored,

Als ik het bestand van je opend dan komt de melding er zijn kringverwijzingen.
In je formule wordt verwezen naar Blad2 en die is er niet.
Volgens mij hoort [Blad2] er niet te staan, ik kan het mis hebben.

=VERT.ZOEKEN(A3;[Blad2]Blad2!A$3:D$10000;2;ONWAAR)

= VERT.ZOEKEN(A3;Blad2!A$3:D$10000;2;ONWAAR) - Ik denk zo?

Hoe die smile er in kom weet ik niet, dat heb ik niet gedaan, het is de letter D.

Mvg,
Wim

Laatst bewerkt:
sorry dat was mijn fout, het excel bestadn bestaat uit 2 tabbladen:

Nieuwe prijzen en prijlijst

Blad 2 moest zijn prijslijst, nu heb ik dit echter aangepast en geeft hij als resultaat de omschrijving en niet de prijs.. heb ik een verkeerde doorverwijzing in de formule?

het is namenlijk de bedoeling dat hij met die code de artikelcode's controleert en vervolgens de prijs vergelijkt. is de prijs niet verandert dan komt er te staan #N/B is de prijs wel verandert dan komt er te staan 12,90 bijvoorbeeld.

De prijs die hij moet vergelijken is de Kolom D prijs netto.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. Mvg jeffry

Achter de $10000; staat 2 dit moet je veranderen.
2 is eigenlijk de kolom naast de zoekopdracht A3, ik hoop dat je het snap.

Mvg.
Wim

Okay dat werkt nu als ik het nu aan pas neemt hij in plaats van kolom 2 nu lkolom 4 over.
nu geeft hij normaal gesproken aan of de prijs veranderd maar dat doet hij nog niet..

ik heb hier dan zeker een fout in zitten?

=ALS(ISFOUT(K2);"Geen Nieuwe prijs";K2)

ik heb de link bekeken en doorgelezen maar ik word er niet egt duidelijker van..

Dit is helemaal wat ik bedoel! saved by teh bell :) bedankt voor de moeite:thumb:

censored,

Graag gedaan.

bandito bob,

Bedankt voor de informatie en zal als ik de volgende keer nodig heb gebruiken.
Van de week wou ik een plaatje invoegen wat je wel eens ziet maar ook dat lukte niet, zal wel aan mij liggen.
Je bent tenslotte niet te oud om wat bij te leren.

Mvg,
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan