• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VLOOKUP geeft soms N/A en soms niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter IvoG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IvoG

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Bekijk bijlage Test.xlsIk zit met een vreemd geval waarbij een VLOOKUP functie op het ene moment wel een waarde geeft en op het andere moment N/A terwijl er niets aan de betreffende bestanden verandert is :confused:. Ik heb geen idee wat hier de reden van kan zijn. Zie bijgevoegde sheet voor een versimpelde versie van wat ik gedaan heb;

Sheet Master; Masterdata sheet waarin projecten worden ingebracht. In kolom B worden ze handmatig toegevoegd, daarna gekopieerd en als value gepaste in kolom E en in kolom H wordt met =cel.. verwezen naar kolom D/E

Sheet Time ; Kolom B zoekt met VLOOKUP op basis van Kolom A in de sheet Masterdata kolom E/H.

De sheet waar ik dit in doe heeft zo'n 1000 regels met 6 kolommen waarvoor deze VLOOKUP gedaan moet worden.

Deze sheets staan bij mij in twee verschillende bestanden op dezelfde plek op de harde schijf. Als de "master" gesloten is doet zich bovenstaand probleem voor maar als je dan de "master" erbij opent staat alles weer goed.

Iemand een idee wat de reden is dat de N/A melding (willekeurig) naar voren komt en heeft iemand een oplossing hiervoor of een andere manier om hetzelfde te bereiken waarmee het probleem ook opgelost is?

Je hebt al antwoord in het andere forum. het is en blijft niet netjes om dit niet te vermelden.

Cobbe

Je hebt al antwoord in het andere forum. het is en blijft niet netjes om dit niet te vermelden.

Cobbe

De reden dat ik de vraag op 2 plaatsen heb geposte is omdat je beter op 2 paarden kan wedden en mij niet bekend was dat we het hier over hetzelfde forum hebben - Is dit zo?

Het antwoord op deze vraag heb ik zonet pas gelezen op het andere forum en had dus nog niet de kans gezien om op dit forum te vermelden dat ik inmiddels het antwoord op mijn vraag heb gekregen; Bij deze dus als nog.

En natuurlijk zal ik altijd netjes laten weten als ik inmiddels antwoord op mijn vraag heb gekregen.:)

De reden dat ik de vraag op 2 plaatsen heb geposte is omdat je beter op 2 paarden kan wedden en mij niet bekend was dat we het hier over hetzelfde forum hebben - Is dit zo?
Even 2 opmerkingen.
Het is niet hetzelfde forum.

Kleine uitleg waarom wedden op 2 paarden niet altijd het gewenste resultaat oplevert.

Stel ik ben een opdrachtgever uit groningen en heb een vraag om iets voor mij te vinden.

Jij bent een van de twee paarden en je weet dat het item in maastricht te krijgen is jij gaat in je vrije tijd voor mij naar maastricht om het op te halen.
Bij het afleveren zeg ik tegen je dat ik heb het niet meer nodig heb omdat iemand anders heeft het al uit nijmegen gehaald heeft voor mij.

Als jij dit van te voren had geweten was jij dan ook naar maastricht gegaan?
De reis tijd van de paarden kun je dus vergelijken met de onze vrije tijd die wij in jou probleem steken.

Het is niet verboden (in dit forum tenminste, in het andere forum is dit wel het geval) maar het is wel zo netjes om het even te vermelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan