• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VLOOKUP icm LIJST?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis G

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Ik heb een blad waarin cellen met unieke nummers zijn gerelateerd aan een cellen met naam, plaats ed. Nu wil ik op een ander blad een veld hebben waarin ik (een gedeelte van)de naam van degene die ik zoek invoer zodat het unieke nummer tevoorschijn komt. Nu wil het geval dat een bepaalde naam meerdere malen kan voorkomen, die verschillende namen (met de andere gegevens in die cel) wil ik in een keuzelijst verzamelen waaruit ik weer kan selecteren, zodat het unieke nummer tevoorschijn komt. Met VLOOKUP kan ik wel 1 bestand tevoorschijn halen die bij de naam hoort die ik zoek, maar ik wil de andere opties ook zien in een lijst bijvoorbeeld.
Hoe kan ik dat doen? Een voorbeeldbestand heb ik bijgevoegd.

Bijlagen

Hallo,

In bijbehorend bestand staat in Projectnummers een overzicht van de nummers en namen.
Als je bij Zoeken in de A-kolom tekst invoert, dan verschijnt er in de B-kolom een lijst van namen die aan de voorwaarde voldoen.
Bijvoorbeeld:
- Je toetst in: w
- De namen Willem (2*) maar ook Zwolle staan in de lijst.
- Hoe meer tekst je invoert des te korter (en nauwkeuriger) de lijst wordt uiteraard.

Als een keuze is gemaakt, dan verschijnt in de C-kolom het bijbehorende nummer.

Een paar opmerkingen:
- De lichtblauwe cellen zijn de cellen waarin de formules en verwijzingen staan.
- Als je bij Zoeken tekst invoert, dan worden de lijsten automatisch aangepast.
- De bijgevoegde namen heb ik neergezet om te testen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.Het werkt precies zoals ik graag wil. Ik ben alleen een ding vergeten, ik heb namelijk verschillende bladen waarin gezocht moet worden, hoe krijg ik dat het makkelijkst voor elkaar?
Voorbeeldbestand is erbij gevoegd.

Bijlagen

Bedankt voor de reacties.Het werkt precies zoals ik graag wil. Ik ben alleen een ding vergeten, ik heb namelijk verschillende bladen waarin gezocht moet worden, hoe krijg ik dat het makkelijkst voor elkaar?
Voorbeeldbestand is erbij gevoegd.

Hoeveel bladen zijn er eigenlijk voordat we voor meer verrassingen komen te staan:confused::eek:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan