• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup meerdere criteria of index meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

sj0nnie

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2013
Zie excel bestand

Ik wil 2 criteria gebruiken om de marketgroup van kolom E in te vullen in kolom K.
Ik heb het geprobeerd met vlookup en met de formule index, maar het Bekijk bijlage Vraag.xlsxlukt mij niet.
Ik heb ook het forum afgespeurd en filmpjes bekeken, maar ik kom er niet uit.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de moeite!

Matrixformule: De formule in de formulebalk plaatsen en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($E$2:$E$27;VERGELIJKEN(I2&J2;$D$2:$D$27&$C$2:$C$27;0));"")

Hallo,

Nu zonder formule maar via een draaitabel.

Mvg
Peter

Bijlagen

En nog eentje met Vlookup, ook inbrengen als matrixformule.

Bijlagen

Allen bedankt hiervoor! Ik ga er nu verder mee aan de slag. Ik moet dit namelijk gebruiken met 2 grotere andere tabellen.
Ik heb de gegevens natuurlijk wat veranderd aangezien het om bedrijfsgevoelige gegevens ging!

Nogmaals bedankt en fijne dag!

Goedendag,

Het lukte mij wel om in mijn Excel file die ik hier had upgeload om de formules te gebruiken, maar in de tabellen waar het echt om ging, lukte mij dit niet.
Ik heb dit uiteindelijk opgelost om 2 cellen samen te voegen en vervolgens vlookup gebruikt.

Het is niet zo professioneel, maar ik moest wat.

Fijne dag nog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan