• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup met het tabelbereik als variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

drommels

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2006
Ik zoek een formule voor onderstaande functie:

Ik heb een tabel met hierin de gegevens van een instrument, in deze tabellen gebruik ik daarna de Vlookup functie om de verschillende gegevens op te zoeken.

VERT.ZOEKEN(BA8;BE1:BO16;2;ONWAAR)
Hiermee zoek ik dus naar de waarde uit Cel BA8 in de tabelmatrix BE1:BO16, waarde van rij2 wordt dan geretouneerd.

Tot zover weinig bijzonders, maar wat nu als ik meerdere van deze tabellen wil gebruiken?
Ik bedoel hiermee dat ik opgeef welke tabel moet worden gebruikt, de tabelmatrix moet dus worden bepaald aan de hand van het tabelnummer dat ik opgeef.
Tabel 1 heeft dus het bereik BE1:BO16
Tabel 2 heeft dus het bereik BE17:BO32
enzovoort.

VERT.ZOEKEN(BA8;bereik;2;ONWAAR)

Ik zat zelf te denken aan een case, maar die functie vindt ik alleen in VBA, liever gebruik ik enkel Excel.

Dit kun je oplossen met gedefinieerde namen.

Bedoel je hiermee dat ik elke tabel een eigen naam moet geven?
En hoe komt de lookup functie er dan uit te zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
en via de indirect formule kun je dan kiezen welke tabel je wilt gebruiken

Een klein xls bestandje doet wonderen voor een snellere oplossing.

Een voorbeeld is inderdaad duidelijker, zie bijlage.
Ik wil dus de twee gele cellen in kunnen vullen, in de regel daarnaast komen dan de verschillende uitkomsten.
Nu heb ik hem alleen gemaakt voor tabel 1, maar ik wil dus kunnen kiezen in welke tabel hij moet gaan zoeken.

Bijlagen

Zoals hierboven gesuggereerd: gedefinieerde namen in combinatie met Indirect:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan