• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup over 2 kolommen (km registratie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

schimp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Hallo allen,

Ik probeer me de hele dag al gek op waarschijnlijk voor jullie iets onbenulligs.... :evil:

Ik probeer een km registratie op te zetten met vaste routes en kilometers. Nu probeer ik via een vlookup het aantal km uit werkblad "basis" in het werkblad "km" te krijgen. Dit wil maar niet lukken. Kunnen jullie helpen ???

Alvast bedankt !!! :thumb:

Bijlagen

welkom op het forum. ik denk dat je het gemakkelijkst werkt met een hulpkolom waarin je een code plaatst of je voegt de twee kolommen samen tot 1 kolom, dan hb je maar 1 waarde om op te zoeken. je moet de kilometers wel achter de te zoeken code plaatsen.

steven

schimp,

Steven (arafy) bedoelt dit (denk ik).
Opgelet ALLE mogelijke combinaties voorzien in je Basis !

GiMe

Bijlagen

gime,

ik bedoelde het niet zo. in bijgevoegd bestandje heb ik een code toegevoegd voor iedere reisweg. deze code bestaat uit de eerste 3 karakters van elke vertrek/aankomstplaats in alfabetische volgorde zodat kantoor-bella en bella-kantoor beide de code belkan hebben.
in jouw voorbeeld moet je dit 2x ingeven als mogelijke weg zodat alles er dubbel in zit.

steven

Bijlagen

Steven,

Nu niet meer

Gime
inderdaad, maar ik vind mijn oplossing "properder". jouw oplossing zal het excelbestand enorm verzwaren, maar de coloribus gustibusque non disputandum*.

steven

* toch maar de vertaling: over kleuren en smaken valt niet twisten.

jouw oplossing zal het excelbestand enorm verzwaren

Quot capita, tot sententiae.

enorm verzwaren ? : "enorm" overdreven
-Onze beide bestanden zijn precies even zwaar (20kb)
-Formules kunnen bijna niet lichter
-11 cellen minder in gebruik
-geen handwerk (geen 3 karakters van iedere start en aankomstplaats te maken)
-geen alfabetische klassering

Laatst bewerkt:
gime,

het is zoals ik zei: ieder heeft zijn eigen manier om het snelst mee te werken. ik ben dagelijks bezig met vlookups en maak heel rap een hulpkolom.
maar is het nu een topic van ons of van schimp?

steven

Opgelost

Heren, heren geen gekibbel...

Beiden enorm bedankt voor de hulp !!!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan