• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vlookup, sorteren uit een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

daliti

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Hallo,
Dit is mijn eerste posting op dit forum.Ik ben een Belgische technieker en ik probeer iets in Excel te programmeren maar ik geraak er maar niet uit.
Via Google kwam ik bij jullie terecht en ik hoop dat er hier enkel pro's zitten die mij kunnen verder helpen.
In bijlage heb ik een klein Excel bestandje bijgevoegd dat mijn probleem nader omschrijft.
De persoon die het blad invult moet een keueze maken uit drie mogelijkheden en aan de hand van deze drie keuzes moet de juiste prijs in de cel 'prijs' geplaatst worden.
Ik heb gedurende 2.5 uur reeds nestings geprobeerd met verschillende vlookup's en AND's maar niet helpt.
Wie kan mij helpen?
Peter

Bijlagen

Beste daliti,

Nederlands:
Code:
=SOMPRODUCT(($G$1:$G$12=C2)*($H$1:$H$12=C1)*($I$1:$I$12=C3)*(J1:J12))
Engels:
Code:
=SUMPRODUCT(($G$1:$G$12=C2)*($H$1:$H$12=C1)*($I$1:$I$12=C3)*(J1:J12))

Oh ja, en verwijder ook even de spaties uit kolom I, want anders lukt het niet.

Groeten,
Richard (geen prof)

Dit kan vrij eenvoudig opgelost worden met het samenvoegen van gegevens in een (verborgen)kolom.

Cobbe

PS: Oplossing dient ook voor het andere forum

Laatst bewerkt:
Mensen, wat ging dit snel, ik had pas morgen een antwoord verwacht.
Ik zal dit forum zeker tussen mijn favorieten plaatsen
Ik zat blijkbaar te zwoegen met de verkeerde functie (vlookup ipv index)
Kunnen jullie een goed boek aanbevelen die wat dieper ingaat op Excel, iets verder dan Excel voor dummies?
Heel erg bedankt.
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan