• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup / vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksmit1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2016
Dag allen,

Ik heb een probleem met de formule Vlookup en excel eigenwijs.

Dit is de formule: =VLOOKUP(A4; projectnrs!A1:V73; 3; FALSE) Telkens als ik ' ' plaats voor en achter het tabblad kip verwijderd excel de ' .
Ik probeer om de formule in de cellen C4 en D4 te krijgen. E4 gaat goed. (stond er al in).

Waarom de spatie voor projectnrs staat weet ik niet maar is volgens mij niet van invloed. Op hetzelfde tabblad staat een andere vlookup naar een ander tabblad en die werkt wel.

Kan het komen dat er met verschillende versies van excel wordt gewerkt. Ik heb 2016 en een andere collega waar ik het bestand van heb gekregen met 365.
Van oorsprong

Groet,
Erik

Bijlagen

Via diverse verwijzingen kom je uit bij signaal!A4 uit. Hier staat de TEKST "93918300".
Je vergelijkt dit met het CIJFER 93918300. En dat is niet gelijk....

Probeer eens:
Code:
=VLOOKUP(--A4;projectnrs!A1:V73;3;FALSE)

Dank, klopt dat is de oplossing. Het is een draak van een bestand, gelukkig niet door mij gemaakt. Ik staarde me blind op de formule en cel A4. en zag over het hoofd dat A4 ook verwijst.

Waar zijn de -- voor in de formule? Zonder de -- en zorgen dat beide gelijk zijn (tekst of getallen) werkt het niet

Laatst bewerkt:
-- maakt van een getal opgeslagen als tekst weer een getal.

Dag, Nogmaals dank voor de hulp.
Ik heb naar aanleiding van je oplossing ook met google gezocht op de -- in de formule. Maar niets gevonden. Dus de vraag is waar kun je dit soort informatie vinden (buiten dit forum ;-) )

En misschien ook voor andere formules.

Groet,
Erik

Eigenlijk vermenigvuldig je met -1 * -1. Twee keer negatief wordt positief. Dus getal wordt met 1 vermenigvuldigd, en blijft dus hetzelfde.

Google even op: double negative excel.

Greetz/Excelbat

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan