• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evatar

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Berichten
59
Ik heb dus artikelnummers in 2 tabellen

deze kunnen verschillen van lengte

waarde waarmee ik ga zoeken:" 1S71 A13065BL" (A1)
waarde die ik moet vinden: " 1S71 A13065BLZKA8" (B2)

nu wanneer ik mijn range_lookup op True zet, neemt hij bv " 1S71 A13065BKZKA8" (B1) omdat deze er vlak voor staat in de tabel

is het mogelijk om een formule te maken om op de lengte van A1 in kolom B te zoeken zodat ik mijn range_lookup op False kan zetten en zo toch de juiste (of geen) waarde te hebben?

iets in de trend van Links(B1:B2;Lengte(A1))?

Alvast bedankt
 
Evatar,

plaats eens een bestandje met de genoemde waarden...
 
Bekijk bijlage Lijst.xls

bij deze het bestandje met de gegevens de waarden uit kolom A moeten in B gezocht worden zoals ik hierboven vermeld heb op dit moment doen we het met ctrl + f en gewoon overnemen.. dus dat zou veel tijd besparen :cool:
 
Zo ?
 

Bijlagen

  • Lijst(T1).xlsx
    46 KB · Weergaven: 213
of zo
 

Bijlagen

  • Lijst(deze funcie geeft de rij aan waar hij gevonden is en gevonden waarde.xls
    97 KB · Weergaven: 36
de oplossing van thankyou is voor mij het beste, zou je mssn kort je een uitlegje kunnen geven zodat ik het later eventueel nog kan gebruiken voor iets anders?

ook bedankt voor de anderen die gereageert hebben
 
Ik heb in het bijgevoegde bestand (sheet 2) geprobeerd het een en ander uit te leggen.
Je zal er niet aan ontkomen, als je de formule wilt begrijpen, om F1 (excel help) te gebruiken en de delen van de formule stuk voor stuk uit te proberen.

Mocht je vragen hebben hoor ik ze graag.
Mocht je het begrijpen, wil je dan zo vriendelijk zijn om de vraag op opgelost/afgehandeld te zetten?

Bedankt,
 

Bijlagen

  • Lijst(T2).xlsx
    48,3 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan