vmware + video

Status
Niet open voor verdere reacties.

tielemst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Hallo,

Ik heb een IMac met daarop VMWare. Ik probeer nu een spel (Doom3) te spelen in de Windows-omgeving, maar krijg een fout bij het opstarten (installeren ging prima).
De fout is: "current videocard/driver combination does not support the necessary features".

Bij het opstarten van Civilization 4 slaat ie helemaal vast. Doet niks meer, en ik moet de hele IMac opnieuw starten.

Er zit een NVIDIA GeForce 7300GT in.
Ik ben compleet nieuw hiermee. Moet ik de drivers van de videocard nog eens op de Windows omgeving installeren? Of zijn er nog andere problemen?

Hoop dat iemand kan helpen, en alvast bedankt.

Groeten,
Stefan.

Virtual machines zijn niet geschikt voor spellen. Grafisch maken ze gebruik van emulatie. Een video afspelen is geen probleem, maar games (en zeker deze 2 zwaardere) gaan niet lukken.

Ok, bedankt voor je snelle reactie. Twee vragen (omdat het natuurlijk niet het antwoord is waar ik op zat te hopen:o ):

Er zit bij de settings een optie waarbij hij zegt dat ie DirectX9.0 games kan draaien. Dat is dus beperkt?

Er is dus geen mogelijkheid games te draaien die oorspronkelijk voor Windows zijn bedoeld op een Mac systeem (zwaardere tenminste)?

Er zit bij de settings een optie waarbij hij zegt dat ie DirectX9.0 games kan draaien. Dat is dus beperkt?
Hoe beperkt het is, hangt voor een groot deel van je hardware af.

Er is dus geen mogelijkheid games te draaien die oorspronkelijk voor Windows zijn bedoeld op een Mac systeem (zwaardere tenminste)?
Op een normale windows PC met een 7300 GT videokaart zal je al niet veel kunnen spelen. Dat ding is zeker niet geschikt als gamekaart. Als het dan ook nog eens door een virtual machine (verlies van resources, omdat het een OS in een OS is) bestuurd moet worden, dan zal je er denk ik weinig tot geen games op kunnen draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan