Vmware vreselijk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

garrox

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Berichten
44
ik draai al een behoorlijke tijd vmware WS6. nu heb ik eigenlijk altijd maar 1 vm'etje waar ik mn ontwikkelsoft in draaid (zoals visual studio2011). deze vm bevat WinXp32(sp3)(zeer uitgekleed)(405mb).

mn os is sinds ik meer dan 3048Mb(ram) heb altijd vista64 geweest. en mn ene vm'etje heeft altijd redelijk gedraaid (wel altijd beetje traag).

door hdd crash, virussen en al het ongeluk van de wereld heb ik nieuwe hdd's aangeschaft en heb ik deze geprept met Win7(64).

punt is nu dat mn vm'etje vreselijk traag is. in visual studio typ ik een regel code die ik 5 tot 10 seconden daarna nog op het beeld moet zien verschijnen. ik heb al de instellingen van vmware workstation 8 nagekeken, kan niks vinden, hieronder mijn specs:

cpu = Amd X2 3800+ 64bit
ram = OCZ Hyper 4x2gb (8gb totaal)
hdd = 3x WD Caviar 1.5TB 5400rpm (4.5TB totaal)
VGA = Ati Radeon HD 2900XT (ik gebruik vm op dual screen)

Host OS: Windows7 Ultimate 64bit
Guest OS: Windows XP sp3 32bit

de virtualization opties in mn bios staan netjes aan.

ik heb geprobeerd de vm met 1 of 2 cpu cores te laten draaien, geen verschil.
als ik bij input grabbed de prioriteit van vm op high zet gaat mn host stotteren (merk ik aan mn internet radio op website), en vm guest blijft net zo langzaam.

Wie o wie heeft 1 of meerdere idee�n voor mij?

(ik heb al flink gegoogled, maar ben alleen op antwoorden gestuit als; te weinig ram, slechte hdd, dedicated hdd, defragmenteren, reglcleaner, anti-malware, etc).
dit alles heb ik al geprobeerd (of in geval van defrag etc, genegeerd).

alvast bedankt, Tommy
(ik hoort t wel as er xtra info nodig is).
 
Heb je de VM Tools in XP geïnstalleerd?

Je geheugen is misschien wel de beperkende factor. Voor een XP met SP3 heb je minimaal 1GB nodig. Voor je Win7 minimaal 2. Dat is zo'n beetje de ondergrens.
 
Heb je de VM Tools in XP geïnstalleerd?

Je geheugen is misschien wel de beperkende factor. Voor een XP met SP3 heb je minimaal 1GB nodig. Voor je Win7 minimaal 2. Dat is zo'n beetje de ondergrens.

yep, vmtools zijn geinstalleerd.

wat geheugen betreft:
garrox zei:
ram = OCZ Hyper 4x2gb (8gb totaal)
heb dus: 8gb op mn mobo geprikt zitten, waarvan mn vm er 3 krijgt, ik ken mensen die hebben 2gb op hun mobo en 512mb aan hun vm met xp toegewezen en dat draait vlekkeloos. dus het geheugen is geen bottleneck voor mijn systeem.

btw heb ik zojuist ook mn vm gecloned van ws6 naar ws8.. helaas ook geen solve
 
Vraag verplaatst naar de juiste sectie :)
 
5400 rpm schijven zijn lekker zuinig, maar wel erg langzaam om virtuele machines op te draaien.
 
7400rpm seagate schijf geprobeerd, helaas geen verbetering van de performance. alsnog bedankt voor de tip mumzel,


*edit:* het bedankje is natuurlijk voor Held.. :)
 
Laatst bewerkt:
nog iemand enig idee, wat ik nog zou kunnen doen ?
 
ben er zelf al uit.. omdat ik mijn pc opnieuw geinstalleerd had, heb ik nog niet de goeie video-drivers voor mn host geinstalleerd. toch had ik 3d-acceleratie voor mn vm guest aangezet. dus daar is het gaan troublen.
3d-acceleratie op guest uitgezet.. end of troubles. dit topic kan gesloten worden.

bedankt iedereen voor het meedenken.
grz..
 
pfoeh, ja dan kan je inderdaad lang zoeken :)

goed dat het opgelost is :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan