VNC gebruiken in extern netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piebepost

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Hallo Helpmijers!

Enkele dagen geleden heb ik RealVNC geïnstalleerd. In mijn intern netwerk werkt het prima, een geweldig programma! Maar nu probeer ik ook om extern op mijn destkop te komen maar dat lukt niet. De situatie:

Viewer:
- Laptop met Windows 7
- Norton Internet Security firewall

Server:
- Destkop met Windows XP
- Microsoft Firewall met geopende poorten:
- 5900
- 5800 (moet worden geopend voor het gebruik van de viewer over de internetbrowser)
- 5500 (weet niet precies waar die voor dient maar staat in meerdere handleidingen)

Router:
- 3Com (merk)
- ADSL verbinding van Online (was bij installatie nog Wanadoo)
- Geopende poorten:
- 5900
- 5800
- 5500

Als ik met mijn laptop in de huiskamer (of waar dan ook) zit maak ik zonder problemen contact met mijn destkop in de studeerkamer, over de het interne IP-adres (192.168.1.2). Maar als ik met mijn laptop op school zit en mijn externe IP-adres (81.68.238.XXX) lukt het niet. Ook mijn hostname (XX-ldij-d0dc.adsl.wanadoo.nl) geeft niet het gewenste resultaat. De foutmelding die ik krijg is "Connection is redempted by user". Blijkbaar kan mijn laptop dus wel verbinding leggen met de router maar wijst de computer de verbinding af?

Ik heb me gister en vandaag de pleuris gezocht maar ik kan het antwoord maar niet vinden. Ik wordt er gek van! :shocked:

Dus nu de vraag, kunnen jullie mij asjeblieft advies geven?

Mvg,
PiebePost

Ik heb de zelfde opstelling maar een andere probleem, als ik naar computer 1 wil kan dat de ene keer wel en de andere keer niet? als het niet lukt krijg ik de volgende error: SelectObject to CompatibleDC Failed: De vewerking is voltooid. (0) Do you wisd to attempt to reconnect to <IP>?
Ja / Nee

Ik kan zo vaak ja klikken maar doet niks en dan wcht ik een aantal uur en dan lukt het wel??
ik snap het niet meer?

dankje wel

@casioa: Waarom open je zelf niet een topic in plaats van dit topic met een andere vraag te vervuilen? Zo sneeuwt mijn vraag over. En dat kan ik niet gebruiken want ik heb nog steeds de oplossing niet!

Misschien niet het gewenste antwoord, maar kijk eens naar Logmein. Dat werkt altijd.

Je hebt in de router de poorten geopend, maar weet de router naar welke PC het verzoek moet? Je zult in de router deze poorten moeten forwarden naar de XP machine.

Heb je naast de 3COM router ook nog andere actieve netwerkcomponenten?

Je hebt in de router de poorten geopend, maar weet de router naar welke PC het verzoek moet? Je zult in de router deze poorten moeten forwarden naar de XP machine.

Heb je naast de 3COM router ook nog andere actieve netwerkcomponenten?

Ik heb even uitgezocht hoe dat moet en inderdaad, het werkt! Hartstikke bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan