VNC gehacked?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
1.245
Hoi, ik heb op mijn oude PC VNC lopen en deze accepteert alleen verbindingen vanaf de loakle PC's die zich direct in het netwerk bevinden. maar toen ik vannochtend wakker werd stond taakbeheer open en daarmee is blijkbaar cmd.exe geopend. Ik dacht dat er niets aan de hand was op dat moment dus ik sloot taakbeheer gewoon weer.

Maar net ZAG ik het gebeuren. Iemand maakte verbinding en probeerde cmd.exe te openen maar ik sloot op tijd af. Het was absoluut niet iemand in huis want ik ben de enige die weet hoe VNC werkt en de enige andere PC in huis wordt niet eens gebruikt op het moment.

Hoe kunnen ze via VNC mijn PC binnekomen terwijl er alleen lokale connecties worden geaccepteerd en nog véél belangrijker, kan ik zien want voor CMD commands deze *****nerd heeft gegeven?
 
Ik heb hier ook vnc draaien. Voor zover ikweet kan je ook vanaf buiten de pc gewoon overnemen (op IP-adres). Ik heb er daarom een wachtwoord op gezet dat ik ook in moet typen als vanaf het netwerk in een pc wil.
 
Dankje Wim. Ik heb mijn PC opnieuw geinstalleerd voor het geval dat en heb nu naast het alleen accepteren van lokale verbindingen ook een wachtwoord ingesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan