VNC op USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermin

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo. Ik wil graag VNC (Client) draaien vanaf mijn usb-stick. Ik wil trouwens ook een VNC client kunnen draaien vanaf mijn account op school. De computers daar hebben windows XP. Ik kan er niks installeren, dus zal ik, net als bij de USB-stick, gewoon wat filetjes in een map moeten hebben dat zonder installatie werkt. Graag een zo klein mogelijke oplossing. Dan past er zoveel mogelijk extra op mijn USB (zal niet veel uitmaken) en dan raakt mijn school account niet vol (dat maakt wel uit, we kunnen niet superveel opslaan).

Ik vermoed dat je ook geen executables kunt draaien op school als je niks kunt installeren. Wellicht zijn de benodigde poorten ook dicht op het netwerk. Maar als de poorten openstaan, zou je met een usb-stick met U3 software heel misschien iets kunnen doen.. Of heel misschien werkt vnc wel via de webbrowser (java benodigd).

Laatst bewerkt:
Op leerlingenaccounts werken usb-sticks niet. Dat van die USB-stick was bedoelt voor als ik ergens anders ben.
Maar ik kan natuurlijk wel de USB versie naar mijn schoolaccount downloaden.

Laatst bewerkt:
VNC op een USB stick

late reactie, maar als referentiemateriaal toch maar gepost....

Ik heb het alsvolgt opgelost; gebruik een tight vncviewer
(vncviewer.exe), nadeel is dat deze de most-recent-used lijst in de registry opslaat. Dat weer opgelost (en gebruikt) via een batch file

1) exporteer in de registry de key "HKCU\SOFTWARE\ORL\VNCviewer" naar een bestand genaamd "Default VNC servers.reg"

2) plaats dit registry bestand samen met de VNCviewer.exe op de usb stick

3) Maak deze batch file aan op de USB stick:
Code:
@echo off
Echo.
Echo Now loading default sites into registry...
regedit /s "Default VNC servers.reg"
Echo.
Echo.
Echo Starting VNC viewer and waiting for completion...
start /max /wait vncviewer.exe
Echo.
Echo.
Echo Now removing sites from registry...
REG DELETE HKCU\SOFTWARE\ORL\VNCviewer /f
Echo.
Echo.
Echo Completed. Press key to exit
pause > nul

De batch file slaat je favoriete VNC servers op in de registry, start dan de viewer. Kies hier je voorkeur server en doe wat je moet doen.
Als je de viewer afsluit zal de batch file de MRU lijst weer uit de registry verwijderen

Gedachte is dat als de PC beschermd is en geen wijzigingen in de registry toelaat, de VNC viewer ze er ook niet in kan schrijven, zodoende blijft er dus niets achter op de gebruikte PC. En via het geexporteerde registry bestand heb je altijd je favoriete servers bij je.

Dit is al zo oud dat ik er bijna geen aandacht aan besteedde.
Totdat ik ineens een "iemand heeft gereageerd" in mijn mailbox kreeg.

Maar ik ben niet veel minder geïnteresseerd en de hulp is nog steeds van harte welkom.
Zowel voor mij als andere mensen die hier misschien interesse in hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan