Vnc unable to connect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jatax

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Eej mensen,
ik gebruik sinds kort VNC Servers, maar nu kan ik niet connecten met degene die mijn hulp nodig heeft. Terwijl hij wel met mijn pc verbinding kan maken. Ik krijg deze melding:

foutmelding.jpg

Ik denk dat het komt doordat hij draadloos internet heeft van @Home. Maar wat moet hij of ik eventueel aan instellingen veranderen om wel verbinding te kunnen maken? Hij gebruikt Win XP en SP 2

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
even kijken welke poort vnc gebruikt en die open zetten vooral in sp2 moet je dat doen.
en het heeft niks met draadloos @home te maken want dat gebruik ik ook.
Maar om een ander te helpen gebruik ik remote administrator.

oke eej bedankt, maar nog 1 dingetje hoe kan ik die poort open zetten kan dit via configuratiescherm of hoe doe je dat pcies?
En wrom kan mn oom dan wel met mn pc verbinding maken en andersom niet? Hij kan wel mn pc overnemen maar ik de zijne niet en dat is nu net de bedoeling. Dus als hij poort 5900 open zou zetten moet ik wel met zijn pc verbinding kunnen maken.

Laatst bewerkt:
dan staat bij jou de firewal netjes ingesteld voor vnc.
via configuratiescherm - firewall kom je bij de instellingen van sp2 firewall.
daar kies je bovenaan het tabblad uitzonderingen en daar voeg je de poort toe die open moet staan.

Oke ik snap er nix van ik heb n poort toegevoegd en bij mn oom ook, maar dit helpt niets. Ik heb nu ook met n andere vriend geprobeerd. Ook hij kan mijn pc overnemen, maar ik dus zijn pc ook nie overnemen. Het lijkt erop dat iedereen mn pc kan overnemen en ik kan niemand zijn pc overnemen. Waaraan kan dit liggen en wat moet ik eventueel veranderen?

zet de firewall van xp eens uit en probeer het dan nog eens.
als het dan wel wil dan ligt het dus aan de firewall.
heb je trouwens nog een andere firewall draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan