VNC-valt iedere keer uit, en geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

masta25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Hoi ik zit met een klein probleempie.

Ik heb thuis vnc server geinstalleerd, om vanaf mijn werk computer, thuis, in de gaten te houden. Ik log altijd via browser in( java dus Ip adres:5800) het werkte altijd goed, tot een paar dagen geleden.

Als ik inlog, word ik binnen 5-10 seconden er uit gegooid en krijg een foutmelding::confused:

rdr.IOException:java.net.SocketException: Connection reset

heb alleen windows firewall. daar heb de programma al in gepleurd. in router is ook alles geconfigureerd.

weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

alvast bedankt.:thumb:

[...]Als ik inlog, word ik binnen 5-10 seconden er uit gegooid en krijg een foutmelding::confused:

[...]

Vraag je je de volgende dingen af:
1. Zijn er thuis misschien 2 internet-lijnen in gebruik? (niet waarschijnlijk)
2. Zijn er op je werk misschien 2 internet-lijnen in gebruik? (veel waarschijnlijker)

Indien 1.: Voorbeeld: Je hebt thuis 2 internet-lijnen, waardoor op de WAN-poorten de volgende ip-adressen zijn ingesteld:
62.50.50.1
85.20.20.1

De router van de zaak heeft 121.70.70.1 als WAN-adres.

Stel in je thuis-router in, (op het deel waar je Statische routering kunt toepassen) in:

Doel: 121.70.70.1
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: (kies hier eentje van 62.50.50.1 en 85.20.20.1)

Indien 2.: Voorbeeld: De baas heeft 2 internet-lijnen, waardoor op de WAN-poorten van de router de volgende ip-adressen zijn ingesteld:
62.50.50.1
85.20.20.1

De router bij jou thuis heeft 121.70.70.1 als WAN-adres.

Stel in je bedrijfsrouter, (op het deel waar je Statische routering kunt toepassen) in:

Doel: 121.70.70.1
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: (kies hier eentje van 62.50.50.1 en 85.20.20.1)

Hierdoor gaat alle verkeer naar/van jouw thuis-netwerkje over slechts 1 internet-verbinding i.p.v. mogelijk verdeeld over 2 verbindingen. Het lijkt mij toe dat vnc dan niet in de war kan raken over je sessie.

Is er op zowel de zaak als thuis maar 1 internet-verbinding, dan heb ik geen idee.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
NTR Connect

Hoi,

Gebruik NTR connect eens, het is makkelijk, snel en veilig!

www.ntrconnect.com

Met vriendelijke groet,

D. van de Luytgaarden

Hoi ik zit met een klein probleempie.

Ik heb thuis vnc server geinstalleerd, om vanaf mijn werk computer, thuis, in de gaten te houden. Ik log altijd via browser in( java dus Ip adres:5800) het werkte altijd goed, tot een paar dagen geleden.

Als ik inlog, word ik binnen 5-10 seconden er uit gegooid en krijg een foutmelding::confused:

heb alleen windows firewall. daar heb de programma al in gepleurd. in router is ook alles geconfigureerd.

weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

alvast bedankt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan