VNC viewer op site installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

William1

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Hallo allemaal!

Op mijn bedrijf helpen wij mensen op afstand via VNC viewer. Als wij bij de klant zijn dan belt mijn collega naar het bedrijf om te testen als wij de pc kunnen overnemen. nou is mijn vraag: Kunnen wij VNC viewer niet op onze of een andere site installeren zodat mijn collega niet steeds naar het bedrijf hoeft te bellen maar hij vanaf de site dat zelf kan testen.

Hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.

mvg

William

Hoe bedoel je "testen"? Of er verbinding kan worden gemaakt met de pc op het bedrijf? Dan kun je toch de client op de pc van de klant opstarten en het IP-adres van de pc op het bedrijf invoeren? Als die verbinding lukt, gaat het ook andersom.
Of bedoel je heel iets anders?

nee het is de bedoeling dat mijn collega bij de klant thuis via internet de pc kan overnemen van de klant nogmaals kan overnemen, dus je eigen desktop. zo hoeft hij ons niet meer te bellen.

Het zal wel aan het late uur liggen, maar ik snap em niet. Je collega wil bij een klant z'n eigen desktop kunnen zien? Of wil hij dan vanaf die desktop weer terug verbinden met de klant? Dan zie ik het nut er niet van in en je krijgt een beeld-in-beeld effect zoals je vroeger wel op tv zag. Misschien als je uitlegt wat voor werkzaamheden er uitgevoerd moeten worden, dat het duidelijker wordt.

kijk, als een klant normaal problemen heeft nemen wij de klant over en helpen die. maar als wij dat installeren bij de klant testen wij dat altijd. en dan belt mijn collega ons op om dat te controleren.. nu willen wij dat we het programma vnc op een site zetten en vanaf de site een pc overnemen om het te testen. zou dat mogelijk zijn?

Nee, ik denk niet dat dat mogelijk is. Je kunt wel via de browser verbinding maken met een pc en VNC. Je moet dan wel de juiste poort openzetten in een evenetueel aanwezige router.

oke dank je wel voor je reactie. maar zou je voor mij kunnen uitzoeken dan hoe het ongeveer werkt dan? want dan kan ik daar een opstel over maken en kijken als wij daar gebruik van kunnen maken.

alvast bedankt!

hee anders nog een andere vraag. via crossloop hoef je helemaal geen poorten open te zetten of wat dan ook. kun je dit programma op een site zetten zodat mensen via deze tool verbinding met ons kunnen maken?

Ook Crossloop is niet via een site te gebruiken, je zal steeds op beide pc's het programma moeten installeren. Op Internet is veel te vinden over het gebruik van (Ultra)VNC. Genoeg om een knap opstelletje over te maken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan