vnc viewer windows mobile

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Ik wil graag op mijn HTC7500 de vnc viewer zetten om onderweg de pc op kantoor over te pakken. Zoek al dagen en heb veel geprobeerd, maar vind blijkbaar niet exact de goede software die ik zou moeten installeren. Wie kan mij op weg helpen?

Ik zag toevallig na mijn update naar WM6 op mijn HP HX4700 dat daar een programma "Remote Desktop" op zit.

Daarmee kan ik via het Windows-"Externe bureaublad" mijn pc overnemen.

Dit is gedaan met de combinatie Windows Mobile 6 draaiend op een HX4700 naar een pc welke Windows XP Professional draait.

Wellicht biedt het voor jou uitkomst?

@Tha Devil,
voor de Ameo (=HTC7500 voor T-mobile netwerk) is zover mij bekend is nog geen upgrade voor mobile 6. Dus ik heb nog mobile 5.
Extern bureaublad wil ik liever niet, want mijn hele netwerk en thuiswerkers werken via VNC viewer.

@puppie
die had ik nog niet gezien, maar dit is een VNC server, (voor 10 euro) en ik heb alleen een viewer nodig.

Heb ik het goed, dat een windows mobile .cab bestanden voor installatie nodig heeft en niet .exe? Want alles wat ik tot nu toe vind, is .exe en dat kan ik niet openen. Ik download dat dan via de Ameo (via draadloos netwerk) via internet. Maar blijkbaar heb ik toch niet het juiste programma

Het is inderdaad dan handiger om bij VNC te blijven wanneer het hele netwerk het draait :)

Ben je deze al tegengekomen dan?

thanks, installatie is inderdaad nu gelukt. Nu nog proberen verbinding met de host te krijgen, want dat wil nog niet. Komt met een Connection time out. (10060)

Probeer je het nu intern of extern? Ik moet xxx.xxx.xxx.xxx::0 invullen (dus IP-adres, 2x dubbele punt en dan een nul.

ik probeer beide.
Via draadloos netwerk -> intern
via gprs: ip adres
::0 heb ik geprobeerd, maar dan komt ie onmiddelijk met unable to connect to host (10049)

en opeens lukt het via gprs, misschien signaal sterkte of zo?

Ik ben helemaal blij, zit ik hier 2 weken te klungelen omdat ik vind dat ik het zelf moet kunnen, helpen jullie me binnen een half uur uit de brand! BEDANKT!

Zal ik ooit leren om niet zoveel tijd aan eigenwijzigheid te verspillen?

nu nog snelkoppeling ?

Schitterend : Probeerde alle vnc-tooltjes voor PDA die maar kon vinden, geen enkele werkte, tot ik dit forum tegenkwam. :thumb:

2 vraagjes :
- Hoe zou je die vnc.exe in program-list kunnen krijgen ?
- waarom lukt via PPC enkel extern netwerkadres vnc en niet interne vnc.

ook nog jammer dat ze geen save van paswoord ondersteunen.

logmein dan ?

toch nog even een tip
is logmein niet wat ? werkt prima op windows mobile en is zelfs via internet te benaderen !

Groet Cor

Logmein inderdaad schitterend voor externe benadering

Logmein heeft inderdaad beste scaling van alle remote-progjes die ik al probeerde (en dat zijn ze waarschijnlijk bijna allemaal ...)
scaling van VNC is eveneens minder goed dan logmein.
Mijn zoektocht zit in het feit dat ik in het bedrijf snelle remote control wil zonder uitvoerige login van email en verschillende paswoorden.
logmein-versie met shortcut is niet beschikbaar voor PDA.
Zou vnc-client binnen bedrijf met PDA willen benaderen met PC-naam zoals je vanop andere PC's in netwerk wel kunt.
Een remember-functie voor login & paswoord zou natuurlijk ook schitterend zijn.
(er is een VNC-versie voor pda met remember voor login, maar remote werkt hier niet zo goed)

Laatst bewerkt:
tja

je kunt per pc die logmein gebruikt een schortcut maken waarmee je dus met een klik op je link kunt inlogen op de desbetreffende pc. wat wel zo is dat je dan nog moet in loggen op je pc maar dat lijkt me vrij normaal.

Groet Cor

shortcut logmein ook op PDA ?

Weet je zeker dat je de shortcut op PDA kunt maken en zo ja, hoe doe je het ?

zou schitterend zijn ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan