• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VO voor laagste prijs in een rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
De prijzen staan in kolom I, O en U
2,06 1,96 en 3,49
de 1,96 in cel in O kleurt dan geel

Het aantal rijen is tot 30?

Nu wil ik in de rijen de cel met de laagste prijs automatisch geel kleuren met Voorwaardelijke opmaak.
Met welke formule kan dat?

VO voor kolom I,O,U met als voorwaarde:
Code:
=EN(I1<>"";I1=MIN($I1;$O1;$U1))

Krijg het niet werkend Excel 2007.
VO niet werkend.jpg

Zonder voorbeeld is het lastig om te bepalen wat niet goed gaat. In bijlage werkt alles ok.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit lijkt me voldoende:

PHP:
=I1=MIN($I1;$O1;$U1)

Oké, bedankt voor de hulp.:thumb:

Laatst bewerkt:
Kun je het ook zo maken dat als de twee laagste waarden gelijk zijn, beide cellen niet kleuren. Dus je hebt 1,99 en 1,99 en 3,60. Dan geen kleuring cel.

Beetje afhankelijk wat er in de tussenliggende kolommen staat zou wellicht zoiets kunnen:
Code:
=EN(I1<>"";I1=MIN($I1;$O1;$U1);AANTAL.ALS($I1:$U1;MIN($I1:$U1))=1)

Beetje afhankelijk wat er in de tussenliggende kolommen staat
Klopt. In jouw voorbeeld werkt het goed maar in mijn opzet niet. Lijkt mij beter het handmatig te blijven doen. Veel cellen/rijen zijn het niet.

Daarom zou het ook beter zijn als het niet mijn maar jouw voorbeeld zou zijn...

Maar ok, verander de VO-conditie eens in:
Code:
=EN(I1<>"";I1=MIN($I1;$O1;$U1);SOM(--($I1=MIN($I1;$O1;$U1));--($O1=MIN($I1;$O1;$U1));--($U1=MIN($I1;$O1;$U1)))=1)

Ja, je hebt gelijk.

De laatste formule werkt volgens mij wel 100%. Ik kan geen fout(en) ontdekken. Bedankt voor jouw inzet en werk.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan