VOB in VIDEO_TS werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacqkodden

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Ik heb een filmpje van onze kids uit 2006 op DVD staan en vergeten deze ooit te backupen op een andere schijf. Nu gaat dit filmpje na een 1,5 minuut steeds meer storen en op een gegeven moment vast hangen. Is er iemand die een soort van recovery programma kent om dit probleem op te lossen? Het filmpje zit in een VIDEO_TS folder en bestanden daarin: VOB, IFO en BUP bestanden.

is de schijf goed schoon en zo goed mogelijk krasvrij?

Pak een licht schurend tandpasta en wrijf die voorzichtig over het hele oppervlak, daarna goed afspoelen met lauw water en goed droogmaken met een niet pluizend doekje.
Daarna zsm een backup maken van die schijf met bijv dvdshrink.

Die bestanden kun je zo kopiëren, daar is geen DVDShrink voor nodig. Als de DVD niet teveel beschadigd zou dat moeten lukken.
Probeer het eens en speel deze dan vanaf je harddisk af.

Hm, DVD is zo goed als niet beschadigd maar kopieren van sommige bestanden lukt niet. Je ziet 6 bestanden in de verkenner maar krijg er 4 van gekopieerd. Bij de andere 2 kopieren naar een harde schijf komt er de ene keer na korte tijd en de andere keer na een stukje te hebben gewerkt met kopieren, de melding 'kan geen gegevens van het bronbestand of de bronschijf lezen'. Klinkt niet goed, he.

Hallo

Vervuilde leesoptiek ??? ---> deze zuiver maken manueel (drive moet worden geopend)

Of ... d.m.v. een reinigings c.d./d.v.d.

Probeer anders de data eens uit te lezen op een andere drive (p.c.)

Peter

Bij het DVD tje afspelen op de DVD speler van de TV doet hij het wel wat langer maar op een gegeven moment komen er ook vierkantje blokjes in beeld en is er na een tijdje niets meer op te maken uit de wirwar van blokjes...

Nog geen oplossing voor mijn probleem. Iemand nog andere tips? Via verkenner zie je op de DVD wel een groot bestand staan van tig Mb maar ik krijg 'm niet gekopieerd naar een harde schijf.

Het lijkt erop dat het schijfje dan teveel beschadigd is om dat bestand nog goed te kunnen lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan