VOB video converteren naar Mp4 veranderd ongewild naar 16:9 breedbeeld

alro12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2025
Wie weet raad? Ik wou graag een VOB video converteren naar een Mp4 bestand, maar bijna elk online programma zet de beeldverhouding van 4:3/vierkant om naar 16:9/breedbeeld, waardoor personen en voorwerpen vervormen, weet iemand een programma online of download waarbij ik het originele beeldformaat kan behouden!

Freemake al geprobeerd?

Hernoem de videonaam.VOB naar videonaam.mp4
De .VOB is namelijk al een Mp4 bestand dus een conversie is niet nodig.

Of maak er een MKV van met MakeMKV als het een complete DVD betreft:

Laatst bewerkt:
Heb Freemake
Freemake al geprobeerd?
Heb Freemake geprobeerd en Videoconverterfactory, de programma's zijn best compleet maar ze snijden het beeld van 16:9 breedbeeld naar 4:3 dus de weergave is in 4:3 verhouding nog steeds 16:9 met uitgerekt beeld, ik zou graag het uitgerekte 16:9 beeld weer samendrukken naar 4:3 dus geen wegsnijden van filmbeeld maar het hele filmbeeld weer in de juiste verhouding zien te krijgen, daar ben ik nog geen juiste convertor van tegengekomen

Wat ik al zei in #3, je hebt geen converter nodig.

Laatst bewerkt:
Als je een bestand hernoemt gebeurd er niets met de beeldverhouding.
Als dat wel zo lijkt te zijn ligt het aan een instelling in het programma dat je gebruikt om het bestand af te spelen.

Als je een bestand hernoemt gebeurd er niets met de beeldverhouding.
Maar ik wil juist het beeld weer naar het oorspronkelijke beeld 4:3 terugzetten de video was oorspronkelijk 4:3, ik heb dit zelf nooit veranderd, maar diverse programma's zoals realplayer en andere, die nu onder windows 10 en 11 draaien geven een uitgerekt 16:9 beeld weer, toen ik van windows 10 naar 11 ben overgestapt waren allen 4:3 mp4 video's nu ineens 16:9, waardoor alles is vervormd op de filmbeelden

Lees regel 2 in #7.

Zóveel mogelijkheden, maar vaak ook betaald. Vraag is, of je dit er voor over hebt.

Terug
Bovenaan Onderaan