Vodafone dongle; rekening van 1353,42 Euro!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter edu1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

edu1

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2010
Goedenavond beste mensen,

Ik heb begin dit jaar een tweejarig abonnement afgesloten voor mobiel internet bij Vodafone.
Direct ondervond ik problemen met de dongel die moeilijk verbinding maakte of niet wilde afsluiten.
Dit zou dan komen door een een conflict met Windows7 en mijn draadloze modem thuis.
Ik heb op advies van de klantenservice tot 2 keer toe de laatste versie van de driver software gedownload en geinstalleerd maar de problematiek bleef zich voordoen.

Ik heb de dongel nu al maanden niet meer gebruikt maar toch kreeg ik tot mijn grote schrik een rekening van maar liefst 1353,42 Euro!!
En het was direct van mijn rekening afgeschreven via automatische incasso, hetgeen betekent dat ik de komende 3 maanden niets meer kan uitgeven naast mijn vaste lasten!
Ik heb thuis al 6 jaar internet van UPC en heb de dongle bestelt voor als ik een keertje onderweg ben en kan dus nooit voor 1353.42 Euro hebben geinternet op de dongel van Vodafone.

Ik ben nu echt ten einde raad en wil vragen of andere klanten van Vodafone ook dergelijke problemen hebben?

Met vriendelijke groet,

Dhr Edu Pietersz

Ik heb geen dongel, maar goed:

Als jij, inderdaad je Dongel niet gebruikt hebt het laatste half jaar, zou je z.s.m. contact moeten opnemen met Vodafone.

Verzoeken om een uitdraai van jou connectie,die je volgens Vodafone gemaakt hebt.

ja inderdaad
zo snel mogelijk contact met vodafone opnemen en vragen om de overzichtspapieren

willen zij deze eventueel niet afgeven [denk het haast wel hoor] en je bent er van overtuigd dat je echt niet voor zoveel hebt geinternet kun je alsnog een advocaat inschakelen..
maar hoop voor je dat het niet zover zal komen

groet
leutjebreedbek

Goedenavond allemaal,

Bedankt voor de reacties.

Ik heb inderdaad al direct contact gezocht met de helpdesk van Vodafone en er zou 9GB aan data zijn verbruikt maar ik heb verder nog steeds niets van ze gehoord.

Ik vind het te gek voor woorden dat dit zomaar kan en dat Vodafone geen beveiliging op hun product zetten.

9Gb lijkt me niet zoveel om dat bedrag te kunnen krijgen.. ik zou gewoon vragen naar een a4'tje met alle dingen erop wat jij hebt gedaan met je dongel en dan als het blijkt nie te kloppen in een brief terug sturen en helpt dit niet zou ik hogere maatregelen treffen

groet
leutjebreedbek

Ja ik ga een klachtenbrief sturen naar Vodafone Special Services.

Ik heb een abonnement van 27,62 per maand en heb bij aanschaf vermeld dat ik de dongle af en toe wil gebruiken voor als ik een keer onderweg ben en heb ook gevraagd of hun product veilig is tegen diefstal of ander misbruik en volgens hun was dit product veilig!

En dan krijg je dit.. wat een ellende

oke;) zij zullen vast wel ergens een oplossing vinden,
en inderdaad dat kun je er ook bij zetten dat het beveiligd was..

nog niet de moed opgeven;) het komt vast wel goed, en niet goedschiks dan maar kwaad schiks;)

Misschien werken zij zo: Het kost voor twee jaar totaal €662,88. Als je dat keer twee doet krijg je het bedrag €1325,76. Als je hem verder maar heel weinig hebt gebruikt dan krijg je waarschijnlijk het bedrag wat is afgeschreven van je rekening.
Maar als je een abbonement hebt dan zou je toch denken dat je gewoon onbeperkt kan internetten? Maar misschien is die 9GB wel weer te veel en is het teveel aan internet van je rekening gehaald. Ik denk dat het gewoon een stomme en enorme fout van Vodafone is! Inderdaad gewoon een klachtbrief schrijven, al zou ik niet heel snel denken dat de die brief zullen gaan lezen. Als bellen geen zin heeft dan zou ik inderdaad maar een advocaat gaan proberen, maar laten we voorlopig maar op positief nieuws wachten van edu1!

Ik vraag me af wat voor abonnement je destijds hebt afgesloten.
Ik vind bij vodafone alleen maar abonnementen waarbij het een vast bedrag per maand is.
en bij overschrijding van een eventueel datalimiet knijpt vodafone de verbinding.
ik kan alleen voorstellen dat je dicht bij de grens zit en dat hij de afgelopen maand gebruikt is op een buitenlands netwerk (dat is dus als het ding de afgelopen maand een keer gebruikt is.)

Aangezien je aangeeft dat hij niet gebruikt is blijft het raar.

Mogelijk dat vodafone kan aangeven op welke zendmasten het apparaat verbonden zou zijn geweest. dan kun je adh daarvan bewijzen dat jij daar nooit in de buurt bent geweest.

Laatst bewerkt:
Er is mij destijds een Data Max. Standaard 400 geadviseerd en ik heb duidelijk gemaakt dat ik de dongle af en toe wil gebruiken als ik onderweg ben.

En dan nog, een automatische incasso is normaal gesproken met 1 telefoontje naar je bank terug gestort.
Wedden dat Vodafone contact opneemt met jou?

Hallo Paul,

De factuurdatum is 7/10/2010 waarop staat dat het bedrag automatisch zal worden afgeschreven omstreeks 14/10/2010

En ik krijg een paar dagen daarop al een aanmaning met de datum 10/10/2010 waarop staat dat ik nog niet betaald zou hebben en dat ze het gaan melden bij de Bkr!

Ik ben dus bang als ik het bedrag nu laat storneren dat ik die Bkr registratie ook nog eens op mijn dak krijg.

Er klopt iets niet met de data in die brieven.
Een factuur heeft altijd een betaalde betaal termein.
Dan een herinnering, nog een, dan een aanmaning, en dan pas BKR.

Daarbij, hebben ze automatische incasso op de 14e.
Dan heb jij dus geen termein om te betalen.
Gaat immers automatisch.
Er klopt dus geen bal van.

Weet je 100% zeker dat het geen spook-rekening is?
Klopt de naam en rekening nummer waarnaar je zou moeten storten?

De data liggen in het verleden, zoals je typt.
Het zou dus (ook als ik je eerste post moet geloven) al afgeschreven zijn.
En het was direct van mijn rekening afgeschreven via automatische incasso,

Morgen ochtend 1e wat je gaat doen is Vodafone bellen !

Laatst bewerkt:
Nee, ik vond het ook al zo raar dat ik 7/10/2010 uit het niets zo'n idioot hoge rekening op mijn dak krijg en dan 3 dagen later een dreigende aanmaning terwijl ik altijd de abonnementskosten netjes heb betaald.

Ik zal straks op het werk de rekening en de aanmaning even scannen en op het forum posten om deze zaak wat duidelijker te maken.

Ik heb deze zaak inmiddels gepost op de website van Tros Radar en hoop daarmee verder te komen tot een oplossing.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=86146

Mvg,

Dhr. Edu Pietersz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan