Voeding 20 pin -> 24 pin

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody2005

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe voeding vanwege het aan schaffen van een zwaardere videokaart. (Geforce 8800GTS)

Ik ben van een standaard Aopen ATX 350Watt met een 24 pins mobo stekkertje naar een Coba 500 DX 470 watt gegaan. Maar het probleem is dat deze nieuwe voeding een 20 pins stekkertje heeft en mijn moederbord een 24 stekkertje. Nu heb ik er dus wel een 20 naar 24 pins verloop stekkertje er bij gekregen, maar na deze aangesloten te hebben op mijn Mobo gebeurt er bij een poging mijn pc aan te zetten niks, alleen het powerlampje van het moederbord blijft branden en meer niet.
:confused:

Nu vraag ik mij dus af of het aan het verloopstekkertje ligt want toen ik deze voor de eerste keer aansloot bleken er dus een aantal draadjes los te zitten (2 gele aan de rechter kant en 2 oranje aan de linker kant) na deze weer terug te hebben gedrukt gebeurde er nog niets.

Ik heb ook al geprobeerd om de 20 pins stekker van de voeding in de 24 pins te stoppen van het moederbord (helemaal naar de rechterkant geplaatst van de stekker, klik ) want ik heb gezien dat dit ook soms wel werkt. Helaas in mijn geval mocht dit dus ook niet helpen.

Wat kan nu dus het probleem zijn, de voeding of het verloop stekkertje?
Is er een manier om dit uit te vinden?

Alvast hartelijk bedankt :(

Je hebt hem helemaal LINKS geplaatst, rechts is/was de bedoeling, hoop dat je mobo nog leeft.:o

Normaal zou een verloop gewoon moeten werken, als het moederbord nog goed is, ook de extra 4 polige aangsloten? indien aanwezig op het bord.

Ja de vierpolige is ook aangesloten.
En nee ik weet niet meer welke kant ik em geplaatst heb want hij kon maar aan één kant er in.. Maar vrees niet hij leeft nog ik zit nu weer achter de oude voeding:D. Ik heb de nieuwe 470 watt getest op een oudere pc met een 20 pins moederbord slot en hij werkte dus perfect, ik kan de nieuwe voeding dus uitsluiten van het probleem.

Het zal dus aan de verloop stekker moeten liggen.

ik zie dat het een dfi nforce 4 bord is.
heb je ook de extra power connector aangesloten wand anders doet deze ook nog steeds,
niets namelijk uit eigen ervaring.

ik zie dat het een dfi nforce 4 bord is.
heb je ook de extra power connector aangesloten wand anders doet deze ook nog steeds,
niets namelijk uit eigen ervaring.

Je bedoelt de 4 polige power connector vaak dicht bij de processor ? Ja deze is aangesloten.

Mobo: Asus A8N-E Nforce 4

Je kunt ze hier b.v. vergelijken.

Jah ik heb em vergeleken met mijn stekkers maar ik zie het nog niet echt want de stekkers komen aardig overeen met elkaar, hier een tekening in paint hoe het er ong. uitziet bij mij:

stekkers.jpg

Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Laatst bewerkt:
je hebt een Asus A8N-E moederbord las ik.. de grote stekker moet helemaal bovenin en dan een 4 pollige stekker er onder...
heb ff snel bij me zelf gekeken...

en dus ook de 4 pollige stekker bij de cpu

Laatst bewerkt:
je hebt een Asus A8N-E moederbord las ik.. de grote stekker moet helemaal bovenin en dan een 4 pollige stekker er onder...
heb ff snel bij me zelf gekeken...

en dus ook de 4 pollige stekker bij de cpu

hmm nu snap ik em even niet meer.. verklaar je zelf nader aub.
:o

Die verloop is ook goed bedraad, kijk nogmals of die stekkertje en contrastekkertjes wel goed zitten.

Overigens had je hem wel goed aangesloten zonder die verloop, pin 1 op pin 1.

Die verloop is ook goed bedraad, kijk nogmals of die stekkertje en contrastekkertjes wel goed zitten.

Overigens had je hem wel goed aangesloten zonder die verloop, pin 1 op pin 1.

Ik heb hem weer geprobeerd maar nog steeds zonder resultaat. Ik heb ook nog eens een blik geworpen op de stekker van de oude voeding hij is bijna identiek aan de 24 pins van de verloop stekker alleen op de oude voeding ontbreekt het - 5 volt stekkertje (witte draadje).
:confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb verschillende verhalen op het internet gelezen dat mensen een 20 pins in een 24 pins drukken bij een A8N-E en dat dit gewoon blijkt te werken.

Kunnen er dus nog meer dingen waar het misschien aan kan liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan