Voeding 300W genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlaar

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Berichten
567
Dag Forumleden,

Heeft het zin om de voeding van mijn PC te vervangen door een zwaarder exemplaar?

Al tijden heb ik gedoe met mijn beeldweergave. Op hoge resoluties (1400x940, 32 bits kleuren)en bij een hoge vernieuwingsfrequentie (75 Hz) heb ik een onvolledig beeld. Het rechter deel van mijn beeld wordt afgekapt, en links in het scherm is een rode streep te zien.
Het Beeldscherm werkt eigenlijk ook niet goed wanneer ik de refreshrate instel op 60 Hz. Als ik op de "auto" knop van de monitor druk, wordt het beeld meteen weer afgekapt. Om het weer normaal te krijgen, moet ik de resolutie instellen op de laagste stand.

Het vervangen van de monitor heb ik geprobeerd: dat helpt niet. Ook het vervangen van de videokaart heeft geen oplossing.geboden.
Ik heb maar eens een beetje rondgegoogled, en kom tot de ontdekking dat mijn voeding licht lijkt voor mijn computer.

Specificaties:
Moederbord : Asus P5K SE/EPU
Chipset : Intel P31/P35
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9600 GT
Harde Schijf : SAMSUNG (320 GB)
Harde Schijf : WDC (320 GB)
DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-7203A ATA Device
Monitor Type : K-A19 - 19 inches
Netwerkkaart : Attansic (Now owned by Atheros) L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Ethernet Controller
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00

Groet,

Han
 
Dag Pasja,

Ja, dat denk ik ook, maar kan dit ook de oorzaak zijn van de moeilijkheden met het instellen van mijn beeldscherm?

MvG

Han
 
Laatste drivers van de videokaart gedownload en geïnstalleerd?
 
Ik heb niet Gegoogled op de specs van je pc in samenhang met de voeding, maar puur uit gevoel meen ik dat 300 wat magertjes is. Of daar jouw probleem door veroorzaakt wordt, waag ik te betwijfelen.
 
Dag Pasja,

Waaraan zou die narigheid dan volgens jou te wijten kunnen zijn? Zelf heb ik geen ideeën meer. Ja, moederbord.


MVG

Han
 
Ik heb zelf na een verse Windows installatie een soortgelijk probleem. Dat kan ik alleen maar oplossen door voor mijn Philips monitor ná de verse Windows installatie een drivertje (.inf bestand) te installeren, daarna pas kan ik een hogere vernieuwingsfrequentie kiezen en is het beeld goed.
 
Dag Pasja,

Voor beide monitoren (Neovo K-A19 en Acer AL1714) had ik de inf bestanden geïnstalleerd. Maakt geen verschil. Heb je nog andere ideeën?

MVG

Han
 
OPgelost

De VGA-kabel bleek kapot te zijn. Probleem opgelost

Han
 
Soms zijn de eenvoudigste oorzaken de oorzaken die het snelst over het hoofd worden gezien. Goed dat het weer werkt!
 
Dag Pasja,

Dat mag je wel zeggen, eenvoudige oorzaken en over het hoofd zien. Ik heb me rotgezocht, en dacht er al over om moederbord en/of CPU te vervangen.
De kabel blijkt niet precies kapot, hij doet het prima op mijn andere computer. E.e.a. is toch wel een beetje raadselachtig. Zou het euvel te verklaren zijn omdat de kabel maar 1 ferriet ontstoringsknoop heeft? De kabel die ik nu heb aangesloten heeft er 2.
De leverancier van de kabel licht ik in, niet om te pesten of te klagen, maar meer om hem in te lichten.

Dank je wel voor het meedenken

MVG

Han
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan