voeding 400W voldoende?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Renna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Renna

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Ik heb een voeding van 400W. Nu wil ik een aantal onderdelen vervangen in mijn pc,
het komt er dan zo uit te zien:

P5E3 moederbord
een intel duo core e8400
Asus EN7950GT 512MB 2xDVI, HDTVo, PCIe videokaart
kingston dual-channel 2GB geheugen
en harde schijf 500GB
NEC 3.5" Floppy Diskdrive 1.44Mb
NEC AD-5170 DL 18x DVD-RW cd/dvdspeler

Is 400W dan nog steeds voldoende voor mijn systeem?

Ja, dat is onvoldoende. Je bij een 400 watts voeding ongeveer 300watt verbruik hebben, dit zorgt voor een stabiele stroomtoevoer. Ik zou even een voedinkje van 500-600watt ergens op de kop tikken.

Nog afhankelijk van je harde schijven trouwens.

Je kunt ook per onderdeel het stroomverbruik opzoeken. Zo'n serietopper videokaart gebruikt meestal aardig veel stroom. Mijn 8800gts verbruikt al meer dan 280 geloof ik, naast mijn andere hardware hield m'n 400watt's voedinkje er ook mee op :)

Succes ermee!

Let vooral ook op het merk van de voeding, een 400W CoolerMaster b.v. is beter, sterker en stabieler dan een 500W X-Gear, om maar eens een voorbeeldje te geven!

Ja, dat is onvoldoende. Je bij een 400 watts voeding ongeveer 300watt verbruik hebben, dit zorgt voor een stabiele stroomtoevoer. Ik zou even een voedinkje van 500-600watt ergens op de kop tikken.

Nog afhankelijk van je harde schijven trouwens.

Je kunt ook per onderdeel het stroomverbruik opzoeken. Zo'n serietopper videokaart gebruikt meestal aardig veel stroom. Mijn 8800gts verbruikt al meer dan 280 geloof ik, naast mijn andere hardware hield m'n 400watt's voedinkje er ook mee op :)

Succes ermee!

Bedankt.
Wat ik verandert heb is mijn moederbord en mijn processor (had eerst intel pentium D), mijn geheugen en mijn harde schijf. Ik heb ook maar 1 harde schijf erin.
De videokaart had ik al.
Dit draaide allemaal prima op mijn voeding.
Is het dan zoveel verschil in stroom?

Let vooral ook op het merk van de voeding, een 400W CoolerMaster b.v. is beter, sterker en stabieler dan een 500W X-Gear, om maar eens een voorbeeldje te geven!

Ik heb nu een van Aopen, 400W dus. Kun je daar ook iets over zeggen?

Valt zeker te proberen, misschien gewoon sterk genoeg!

Bedankt.
Wat ik verandert heb is mijn moederbord en mijn processor (had eerst intel pentium D), mijn geheugen en mijn harde schijf. Ik heb ook maar 1 harde schijf erin.
De videokaart had ik al.
Dit draaide allemaal prima op mijn voeding.
Is het dan zoveel verschil in stroom?

Nee joh.
De C2D is zelfs zuiniger dan je oude.
Ik zou overigens als je een nieuwe voeding had willen kopen ook een zwaardere aanraden dan 400W, maar verder is het niet zo probleem.

Van een slecht merk zou het wel een groot probleem zijn. Welk merk heb je?

edit:
ah Aopen: Dan heb je geen probleem.

Nee joh.
De C2D is zelfs zuiniger dan je oude.
Ik zou overigens als je een nieuwe voeding had willen kopen ook een zwaardere aanraden dan 400W, maar verder is het niet zo probleem.

Van een slecht merk zou het wel een groot probleem zijn. Welk merk heb je?

edit:
ah Aopen: Dan heb je geen probleem.

Dan laat ik het zo want ik heb eigenlijk ook geen geld meer voor een nieuwe voeding...
Mischien later als ik weer nieuwe dingen aanschaf.

Bedankt!

Doet je computer het nu goed met 400w? en je veranderd alleen die 2 apparaten?

Je zou het kunnen proberen, maar inderdaad, als je geen geld hebt zou ik het niet doen, als je je voeding opblaast zonder een nieuwe te kunnen veroorloven krijg je ook treurbuien!

Maar het hangt er van af hoe zwaar je je videokaart belast, daar zit een groot stroomverschil in.

Persoonlijk kies ik voor meer zekerheid, dus een tandje hoger dan benodigt vind ik geen slecht idee, succes, tis jouw keuze!

Groetjes

Sorry hoor, maar die Aopen zou het gewoon moeten trekken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan