voeding aansluiten moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin1952

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Ik heb een nieuw moederbord gekocht de ASUS M5A78L/usp 3 en een nieuwe voeding de ADATA 750 W.
Aan de voeding zit een stekker met 20 pins en eentje van 4 pins.
Op het moederbord zit een aansluiting van 24 pins en een van 4 pins.
Mijn vraag is kan ik de stekker met 20 pins en die van 4 pins aan elkaar koppellen en aansluiten en de aparte aansluiting niet gebruiken en werkt het dan.
Of de 20 pins in de 24 pins aansluiting stoppen en die van 4 pins in de 4pins aansluitig doen
Wie heeft hier een antwoord op .
bv dank

Meestal kun je de 20 en 4 pin stekkers koppelen en deze in het moederbord prikken. Op je voeding zit als het goed is nog een 4 pin stekker welke als voeding voor de processor dient.

Beide aansluitingen moeten aangesloten worden.
Zowel de 24 pin als de losse 4 pin.

Dan zul je een verloop moeten halen 20 => 24

De 4 pins koppelen an de 20 pins

De 4 pins kan ik koppelen aan de 20 pins ,maar nu komt het ik heb dan geen aansluiting meer voor de cpu 4 pins moet dus een verloop kabel hebben van 8 pins naar 4 pins dan lukt het wel kan een van jullie mij vertellen hoe ik daaraan kan komen zoek mij rot op internet maar kan niets vinden.

Dus je voeding heeft wel een 8 pins?

Kun je deze niet loskoppelen naar 2x4, want dat is de 8pin in feite
Anders kun je de stekker er een deel insteken, mits er geen compnenten in de weg zitten op het moederbord.r

loskoppelen 2x4

Beste Mukkel bedankt voor de tip ik had dat niet gezien maar het is voor elkaar alles is nu correct aangesloten nu hopen dat alles goed zit, het is de eerste keer dat ik zoiets doe.
De anderen ook bedankt voor de raadgevingen.

groetjes Martin:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan