voeding afgehaald, cd en dvdrom verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmw328i

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
Berichten
1
goedemiddag,

Ik heb vorige week proberen een andere voeding in mijn pc te zetten, omdat ik een nieuwere had liggen dan die erin zat, maar omdat die problemen veroorzaakte zoals de dvd brander en cd brander verwijderde heb ik mun oude er weer opgezet, maar heb nu nog steeds geen dvd brander en geen cd brander, ik kan ze allebij ook niet open maken en ze staan ook niet meer tussen apparaat beheer. elke keer ook als ik mijn pc opstart krijg ik press f1 to continue and press f2 for setup? maar bij setup weet ik niet wat ik moet veranderen, ik heb nu ook meerdere keren geprobeerd de voeding anders aan te sluiten maar krijg de pc niet meer zoals de oude. weet iemand hier een oplossing voor? moet ik wat in dat setup veranderen?
het is trouwens een dell 8300 pc

bedankt alvast voor de hulp
groeten, Ruud
 
In het geopende BIOS worden ze wel herkend?

Ander riekt het naar niet goed vastzittende voedingskabels. Ze moeten wel stevig in de sockets van het betreffende apparaat worden gedrukt. Met de gele ader aan de kant van de zeide van het apparaat. Dat geldt voor IDE maar ook voor SATA apparaten.

Een ader kan zijn dat, als je ze los hebt gehad, je flatcable niet goed in de sockets zit. (Die brede platte eindeloosaderige kabel) Let goed op het nokje...en geen nokje op de stekker? Dan moet de andersgekleurde ader over het algemeen aan de kant van de voeding. Kijk ook even of de pinnen recht staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan