Voeding/behuizing CM 690/videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacksparrow1971

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Hallo, graag wil ik vragen welk wattage voeding ik nodig heb voor het volgende systeem:

Behuizing: Cooler Master CM 690
DVD speler: Samsung SH-D163A
DVD brander: Samsung SH-S223Q
Harddisk: Samsung HD103UJ 1000 GB Spinpoint F1
Moederbord: Gigabyte EX58-UD3R
Processor: Intel Core i7-920 Bloomfield
Geheugen: GeiL 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit
Videokaart: ATI Sapphire Radeon 4870x2

Graag heb ik een modulaire voeding, hebben jullie misschien aanraders?
De behuizing is voorzien van 3 fans, weten jullie of dit voldoende is om alles koel te houden? Heeft er iemand van jullie ervaring met de behuizing en hoe is de bouwkwaliteit e.d.? Is de videokaart o.k. of is er een betere van Nvidia te koop in dezelfde prijsklasse?

Alvast bedankt!
Groeten, Marcel

Ik zou minimaal 650W aan willen raden.
En aangezien de voeding onderin geplaatst wordt zou ik een modulaire voeding nemen.

Het energieverbruik zal rond de 400W liggen (zegt men) , dus als je een goede voeding van 620W vind, dan moet het ook wel goed werken.

Videokaart is heel goed.
De behuizing ook, heb zelf ook een CM690 kast en kan er het volgende over zeggen:
Het is idd beter om een modulaire voeding te nemen aangezien de voeding onderin ligt, de kabels zijn moeilijker kwijt te raken onderin.
De bouwkwaliteit is goed, volledig schroefloos design (afgezien van het mobo en de zijkanten natuurlijk).
De koeling is ook voldoende, alleen de ventilator op het zijpaneel vibreert een beetje, dit kun je oplossen door een aantal kleine stukjes schuimrubber tussen de fan en het paneel (bij de schroefgaten) te plakken.

Nog even een kleine notitie: om de dvd drives/card readers te installeren moet je het voorpaneel er aftrekken (onderaan kun je er met je hand onder), het lijkt bij de eerste keer alsof je hem sloopt, maar je moet gewoon hard trekken en dan lukt het wel. Gaat niks kapot aan.
Zelfde geldt voor het paneel aan de bovenkant, die moet je er ook afhalen mocht je een ventilator bovenin de kast willen bevestigen.

Edit: gezien je videokaart is het wellicht aan te raden om een extra fan te kopen en die aan de bovenkant van de kast te bevestigen zodat de warme lucht naar buiten wordt gezogen. Normaal gesproken zit er eentje aan de achter-, zij- en voorkant, er is nog ruimte in de kast voor 2 aan de bovenkant en 1 extra aan de zijkant, allen 12 cm fans.

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ben alweer heel wat wijzer geworden! Een prettig weekend verder!

Groeten, Marcel

Ha Marcel, geen dank en jij ook een fijn weekend.
Als je nog vragen hebt of tegen dingen aanloopt, post even een berichtje! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan