Voeding defect / misschien niet zwaar genoeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamer227

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Hallo,

Sindsdien heb ik wat problemen met mijn pc, namelijk als ik hem uitzet geeft mijn voeding (specs hieronder) raare geluiden, ik dacht namelijk eerst dat het een harde schijf is die het begaf (tikkend en piepend geluid, sorry kan het niet beter omschrijven :p), maar nader bekeken bleek het uit mijn voeding te komen. De rest van mijn componenten zijn uit maar mijn voeding maakt dat raar geluid.Dit gebeurd meestal als mijn pc lang aangestaan heeft bijv 10u. Ik heb ook eens de stroom uitgelegd bij mijn pc wanneer deze uit was en mijn voeding dat geluid maakte, toen ik de stroom weer aangleg ging mijn voeding even aan en uit. Soms heb ik van die random Freezes, dit kan zijn als ik aan het gamen ben of iets gewoon zoals een map openen. Ik gebruik mijn pc voor te gamen vooral, de specs;
Mijn CPU is overclocked maar die heeft nog nooit problemen gegeven (en wordt ook niet te warm) Mijn pc is bijna 3 jaar oud, dus misschien is er een component versleten van de psu. Ik weet dat het een kwalitatieve voeding is maar anders heb ik van voedingen niet zo veel kennis

ASUS M4N82 Deluxe
Corsair TX 850 W Psu
GTX 295 48c idle 65-67c Load
4 hhd's
AMD Phenom II x4 940 oc=> 3.5Ghz 40c idle 52c load
Zalman 9900 Led cpu cooler
8GB Patriot Viper series
Creative fatality Champion
5 fans: 4x120mm 1x240mm
Antec 900

Bijlagen

• speedfan.png
    speedfan.png
    34,6 KB · Weergaven: 15
Hoi,

Is het soms de fan in de voeding die piept en tikt deze is meestal wel te vervangen, lijkt mij dat de voeding wel genoeg vermogen levert voor je configuratie wil niet zegen dat hij niet defect kan gaan natuurlijk maar het lijkt me een fan probleem.

Voeding

Het is wel zo dat de fan niet draait terwijl hij dat geluid maakt.
Terwijl mij pc aanstaat heb ik het niet ankel als ik hem afsluit nadat hij redelijk lang heeft aangestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan